رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم 13 آبان عنوان کرد

"مرگ بر آمريکا" اصلی‌ترین شعار یوم‌الله 13 آبان و 9 دی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم 13 آبان امسال روز بزرگ «مرگ بر آمریکا» خواهد بود. این شعار و نیز شعار «مرگ بر استکبار» به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در یوم‌الله سیزدهم آبان و نهم دی خواهد بود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در آستانه فرا رسیدن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نیز 9 دی، جلسه مشورتی و هم‌اندیشی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران، به ریاست "اصغر آب‌خضر" قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.
 
در این جلسه که در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با توجه به شرایط جدید منطقه‌ای و بین‌الملل، درباره اتخاذ رویکرد و تبیین سیاست‌ها و خط مشی کلی گفتگو شد و پس از تبادل نظر و تضارب آرا به جمع‌بندی مباحث کارشناسی شده حول کلیات، اصول و سیاست‌های دو مراسم 13 آبان و 9 دی پرداخته شد.
 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان برخی از سیاست‌های کلی نظام که در راستای عزت و اقتدار ملی از سوی مقام معظم رهبری بیان شده، اشاره کرد و سخنان ایشان در ارتباط با غیرقابل اعتماد و عهدشکن بودن آمریکا را ارزشمند،‌ راهگشا و راهبردی خواند.
 
آب‌خضر گفت: در حال حاضر منطقه و جهان شاهد تحولات عظیم از سوی ملت‌های آزاده، متأثر از طنین امواج خروشان بیداری اسلامی و تحت تاثیر تعالیم و پیام‌های انقلاب اسلامی ایران است و نظر به سخنرانی ریاست محترم جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و تبیین دیدگاه‌ها و اصول جمهوری اسلامی ایران و با توجه به موضع‌گیری غیرعقلانی، مستکبرانه و غیرمنطقی غرب به سرکردگی آمریکا علیه ملت ایران، مراسم یوم‌الله 13 آبان امسال بسیار متفاوت و پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و ملت بیدار، هوشیار و شجاع ایران اسلامی نشان خواهد داد، هیچ ترفندی حاضر به دست کشیدن از آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی خود نبوده و حاضر به معامله و مذاکره بر سر منافع ملی، عزت و غیرت خود نیست و با نفی هرگونه باج‌دهی و باج‌خواهی و به هیچ قیمتی از اهداف متعالی خود دست بر نمی‌دارد و دستان پلید و طمعکار عنودان و حسودان این انقلاب را که به هر بهانه‌ای به این سرزمین و منافع آن دراز شود، با قوت، قدرت و قاطعیت هرچه تمام‌تر قطع خواهد کرد.
 
وی با اشاره به غیرت، همت و حمیت ایرانیان در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و عزت نفس و قدرت تصمیم‌گیری برای سرنوشت و آینده خود، اظهار کرد: مراسم روز ملی مبارزه با استکبارستیزی امسال بسیار پرشورتر و متفاوت از سال‌های گذشته برگزار و به عنوان روز نماد اعتراض به هژمونی مستکبرانه و استعمارگرانه طاغوت و شیطان بزرگ آمریکا به عنوان سمبل استکبار، چشم طمع طاغوتیان را کور خواهد.
 
رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم 13 آبان ادامه داد: مراسم 13 آبان امسال روز بزرگ «مرگ بر آمریکا» خواهد بود. این شعار و نیز شعار «مرگ بر استکبار» به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در یوم‌الله سیزدهم آبان و نهم دی خواهد بود. این شعار معنی خصومت با مردم و اندیشمندان آمریکا را ندارد بلکه عکس این موضوع صادق است و آن یعنی «مرگ بر سیاست‌های غلط و استکباری دولتمردان آمریکا» که درصدد سلطه بر سایر کشورها و ملت‌ها هستند.
 
آب‌خضر ضمن اشاره به حمایت مستقیم مقام معظم رهبری از دیپلماسی فعال کشور در سفر به نیویورک، به حمایت قاطبه مردم از حرکت دولت اشاره کرد و افزود: امیدواریم در مذاکرات آینده، تیم مذاکره‌کننده ایرانی بتواند با عنایت به راهبردهای ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب و سه اصل عزت، حکمت و مصلحت از حقوق اولیه و حق هسته‌یی و سیاست‌های کلی نظام و مردم ایران اسلامی دفاع کند.
 
در ادامه این جلسه، کارشناسان و صاحب‌نظران با ارائه راهکارها و تحلیل‌های مختلف از شرایط پیش روی ایران و حوادث منطقه و بین‌المللی تاکید کردند که مردم ایران هیچ‌گاه دشمنی‌ها، شرارت‌ها و آتش‌افروزی‌های آمریکا و مستکبران را از یاد نخواهند برد و ملت بزرگ ایران همچنان با اکثریت آرا، این کشور را دشمن شماره یک خود و ملت‌های آزاده، مستقل و امنیت منطقه و جهان می‌داند.
 
اعضای جلسه در پایان با تاکید بر این نکته که مراسم 13 آبان و 9 دی امسال بسیار در کانون توجهات و در صدر اخبار رسانه‌های غربی بویژه شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی قرار خواهد گرفت، تصریح کردند: بیانات ارزشمند و راهگشای مقام معظم رهبری و کلیدواژه‌های آن باید برای مردم تبیین و تفسیر شود و در اختیار افکار عمومی قرار گیرد و در روز 13 آبان پیامی مناسب، فراگیر و حکیمانه از سوی مردم و نظام و مراسم ملی به عنوان تریبون مرم و نظام برای افکار عمومی جهان اعم از دوستان، دشمنان مخابره شود و آن پیام این است که امروز ایالات متحده آمریکا به دور از هرگونه قاعده و پایبندی به اصول و قوانین نظام بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی و فقط مطابق میل، سلیقه و منافع سیاسی خود با سلطه‌گری و استکبار منافی منافع بشریت و امنیت بین المللی در حرکت است و اگر این حرکت مستبدانه اصلاح نشود همه بشریت ضرر خواهند کرد و امنیت عمومی جهان مختلل خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار