در مذاکرات پيش‌رو مبنای دوطرف، آزمون یکدیگر است/

احمدي: يکي از نمايندگان مجلس در مذاکرات ژنو حضور مي‌يابد

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس از حضور يک نماينده مجلس در تيم مذاکره‌کننده ايراني در مذاکرات پيش‌رو با 1+5 خبر داد.

حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور، صحنه، بیستون و هرسین در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره آینده مذاکرات ایران و 1+5 با توجه به تغییرات در رویکرد دیپلماسی عمومی کشورمان اظهار داشت: باید در نظر داشت که فرمایش مقام معظم رهبری مبني بر نرمش قهرمانانه، به هيچ‌وجه به معنی عدول از اصول نیست و برخورداري از حقوق صلح‌آميز هسته‌اي جزء حقوق مسلم ملت ايران و از خطوط قرمز نظام جمهوري اسلامي است.
 
  وی در ادامه تصریح کرد: البته روش‌های رسیدن به این اصول، به لحاظ اقتضائات و شرايط روز کشور  ممکن است متغیر باشد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه تصور می‌کنم در مذاکرات پیش‌رو، مبنای دوطرف آزمون یکدیگر است، اظهار داشت: در واقع جمهوری اسلامی ایران عملکرد 1+5 را در این دوره از مذاکرات رصد خواهد کرد تا مشخص شود تیم مذاکره‌کننده طرف مقابل تا چه اندازه به سمت واقعیت‌ها و حفظ حقوق و احترام ملت ایران قدم بر می‌دارد.
 
وی تصریح کرد: به موازات تغییراتی که در تیم 1+5، نسبت به تغییر رویکرد و شناسایی حقوق ملت ایران به صورت رسمی به وجود آيد، جمهوری اسلامی هم می‌تواند انعطاف داشته باشد، اما لازمه اين انعطاف، قطعاً تغییر رویکرد 1+5 نسبت به گذشته خواهد بود.
 
احمدی در ادامه تاکيد کرد: اگر مذاکره برای حل موضوع باشد، باید این تغییر رویکرد در تیم مذاکره کننده طرف مقابل ایران احساس شود، اما اگر غرب مذاکره را برای مذاکره بخواهد دوباره مجموعه‌ای از گفتگوهایی که حاصل چندانی نخواهد داشت، شروع خواهد شد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 1+5 اظهارات جدیدتری نسبت به اظهارات گذشته‌شان در اين دور از مذاکرات داشته باشند، گفت: اما پیش‌بینی در ارتباط با اینکه عملکرد این تیم چقدر تغییر کرده است، مقداری زود است.
 
این نماینده در ادامه این گفتگو در پاسخ به این سوال که آیا نماینده‌ای از مجلس نيز در تیم مذاکره کننده حضور خواهد داشت یا خیر، پاسخ داد: به هرحال مجلس خصوصا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، به لحاظ وظیفه ذاتی نظارتی خود، این درخواست را داشته و قرار شده از مجلس هم یک نماینده در مذاکرات حضور داشته باشد.

گفتني است سه‌شنبه و چهارشنبه همين هفته، دور جديد مذاکرات هسته‌اي در شهر ژنو سوئيس، بين نمايندگان مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران و کشورهاي گروه 1+5 برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار