مذاکره‌کننده ارشد ایران در ژنو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

نهايي شدن طرح پيشنهادي جديد ايران به 1+5/ تمام نگراني‌هاي معقول طرف مذاکره‌کننده را برطرف خواهيم کرد

معاون امور حقوقي و بين‌الملل وزير امور خارجه با بیان اینکه در مذاکرات ژنو به دنبال مذاکرات هدفمند و واقعي هستيم گفت: از هر آن چه مردم ايران بر اساس معاهدات بين‌المللي برخوردارند ذره‌اي کوتاه نخواهيم آمد و همه نگراني‌هاي معقول طرف مذاکره‌کننده را برطرف خواهيم کرد.

"سيدعباس عراقچي" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران پیرامون مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو گفت: ‌فردا ظهر (دوشنبه 22 مهر ماه 1392) به ژنو خواهيم رفت و مذاکرات صبح سه شنبه آغاز مي‌شود.
 
ضیافت شام با حضور ظریف و اشتون

وي ادامه داد: فردا شب ضیافت شامی برگزار خواهد شد که ظريف و اشتون حضور خواهند داشت و اين زمان فرصتي براي مرور مسائلي است که در دو روز پس از آن در جريان قرار خواهد گرفت.

ایران از تمام حقوق خود برای غنی‌سازی استفاده خواهد کرد

عراقچی تصریح کرد: ‌با کمال جديت و مصمم به اين مذاکرات مي‌رويم و براي دستيابي به هدفي مشخص که مورد قبول طرفين مذاکره باشد اقدام خواهيم کرد.
 
عضو تيم مذاکره کننده هسته‌اي افزود با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي ايران از همه حقوق خود براي دستيابي به انرژي صلح آميز هسته‌اي از جمله غني‌سازي استفاده خواهد کرد، افزود: هيئت مذاکره‌کننده ايراني درصدد است طرح مشخصي را در اين مذاکرات ادامه دهد تا مبنايي براي مذاکرات باشد و اميدواريم در فاصله زماني معقول نتايج حاصل شود.

عراقچی مسئول مذاکره با 1+5


مذاکره کننده ارشد ایران در مورد طرح جدید پیشنهادی از سوی جمهوری اسلامی ایران گفت: این طرح آماده و آخرین بررسی‌‌ها انجام شده و در مذاکرات روز سه‌شنبه ارائه خواهد شد. 

وي با اشاره ترکيب تيم مذاکره کننده هسته‌اي اظهار داشت:چون اين مذاکرات در سطح معاونان وزير خارجه انجام مي‌شود مسئوليت مذاکره با بنده خواهد بود اما وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه افتتاحيه درباره طرح ايران توضيح خواهد داد.

عراقچي افزود‌: البته جمع بندي مذاکرات را در جلسه‌اي که ظريف و اشتون حضور دارند ارائه مي‌کنيم .

ایران در مذاکرات یه طرف غربی اطمینان می‌دهد که هیچ برنامه نظامی در دستور کار نیست

معاون وزير امور خارجه ادامه داد:‌ طرف مقابل هميشه مدعي بوده است که با انرژي صلح آميز هسته‌اي در ايران مخالفتي ندارد اما با سلاح هسته‌اي مخالف است و زماني که ما در اين مذاکرات به آن‌ها اطمينان دهيم که ايران هيچ برنامه نظامي را در دستور کار ندارد برد آنها حاصل شده است.

عراقچی تاکید کرد: ‌البته آنها اگر در سخنان و ادعاهاي خود صداقت داشته باشند اين هدف برايشان قابل وصول است.

وي اظهار داشت: ‌برد ما هم در اين مذاکرات اين است که برنامه صلح آميز خود را ارائه و بر برخورداري خود در زمينه غني‌سازي تاکيد کنيم.

تمام نگراني‌هاي معقول طرف مذاکره‌کننده را برطرف خواهيم کرد

عراقچي خط قرمز ايران در اين مذاکرات را غني‌سازي و حفظ حقوق مردم خواند و تصریح کرد : از هر آن چه مردم ايران بر اساس معاهدات بين المللي برخوردارند ذره‌اي کوتاه نخواهيم آمد البته درباره شکل، اندازه و سطوح مختلف غني‌سازي مذاکره خواهيم کرد اما خروج مواد از کشور خط قرمز ماست.

معاون وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: همه نگراني‌هاي معقول طرف مذاکره‌کننده را برطرف خواهيم کرد؛ اين مذاکرات در بحث هسته‌اي است اما اگر آن‌ها علاقمند باشند در خصوص مسائل منطقه و ديگر چالش‌هاي بين المللي هم آماده گفتگو خواهيم بود .

گفتني است؛ "سيد عباس عراقچي" مذاکره‌کننده ارشد ايران در ژنو امشب مهمان گفتگوي وي‍ژه خبري شبکه دو سيما است.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراقچی ، مذاکرات ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۲
خدا قووت .
آخرین اخبار