مطهری‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کوک کنندگان ساز تشکيل حزب فراگير نابلد هستند

عضو حزب مردم‌سالاری با بيان اينکه بحث تشکيل حزب فراگير در شوراي هماهنگي جبهه اصلاح طلبان مطرح نشده است، گفت: کسانی که ساز تشکيل حزب فراگير را در کشور کوک کرده‌اند، به فعالیت حزبی آشنا نیستند.

"میرزا بابا مطهری‌نژاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تشکیل حزب فراگیر در میان جریان‌های سیاسی مختلف با محوريت افراد مشخص اظهار داشت: تاکنون بحث تشکیل حزب فراگیر اصلاح‌طلبان با محوریت شخص خاصی در شورای مرکزی حزب مردم سالاری و شورای هماهنگی اصلاحات مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

وی افزود: تشکیل حزب فراگیر نیازمند فرآیند طولانی و با برنامه‌ای است که هم‌اکنون نمی‌توان درباره تاسیس و یا تشکیل آن در میان جریانات مختلف سیاسی در کشور بحث و فعاليت کرد.

عضو حزب مردم‌سالاری بیان داشت: کسانی که چنین سازی را در کشور کوک کرده‌اند متاسفانه به فعالیت حزبی آشنا نیستند و اینکه در جمهوری اسلامی نقطه مشترک محورهای هر دو جریانات سیاسی در وجود جبهه خلاصه شده و در میان اصلاح‌طلبان شورای هماهنگی جبهه این طیف سیاسی به عنوان محور اصلی و مشترک مباحث و عملکرد‌ مطرح است.

مطهری‌نژاد با بیان اینکه فرآیند تشکيل حزب فراگیر در کشورمان طی نشده است، گفت: وجود دو حزب واحد در کشور انگلستان حاصل فعالیت بیش از 70 هزار تشکل در 60 سال است و ما نمی‌توانیم در مدت زمان کمی ادعای تشکیل چنین حزبی را داشته باشیم چرا که از لحاظ ساماندهی و کمی احزاب مشکلات زیادی در کشور داریم.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه تشکیل حزب فراگیر، فرمایشی نیست، تصریح کرد: در ابتدای امر مردم باید در قالب‌هایی قرار گیرند و با فعالیت کردن بتوانند یکدیگر را پیدا کنند و در نهایت با عضویت در احزاب مختلف بتوانند مسیر لازم را طی کنند.

وی ادامه داد: در ميان احزاب مختلف، حزب مردم‌سالاری به عنوان یکی از احزاب گسترده در کشور با وجود تعداد دفاتر در شهرستان‌های مختلف تعداد اعضای آن به 10 هزار نفر هم نرسیده است، لذا به لحاظ نظری طرح چنین مسئله‌ای درحال حاضر بی‌مورد و اشتباه است.

عضو حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد : مطرح کردن تشکیل حزب فراگیر را در شرايط کنوي، ناشی از بی‌سوادی سیاسی می‌دانم و اينکه اکثریت مردم بايد با عضویت در احزاب بعد از تکثر به وحدت برسند تا بتوانيم ادعای تشکیل چنین حزبی را در کشور داشته باشيم چرا که حزب فراگير نیازمند تکثر است نه وحدت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار