عضو جامعه روحانيت در واكنش به سخنان رئيس‌ سازمان گردشگري:

اسلام اجازه استفاده از ابزار نامشروع را براي رسيدن به مقاصد نمي‌دهد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اسلام هیچگاه اجازه نمی‌دهد که از ابزار نامشروع برای رسیدن به مقاصد مشروع استفاده کرد و هیچگاه نمی‌توانیم با زیر پا گذاشتن اعتقادات اسلامي گردشگری فعالی داشته باشیم و این مسئله اصلا قابل توجیه نیست.

"حجت‌الاسلام والمسلمين حسين ابراهيمي" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واكنش به سخنان اخير رئيس سازمان‌ ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگري اظهار داشت: اسلام همواره اهداف مقدس را با ابزار مقدس پیش می‌برد و هر کجا که این دو با یکدیگر تباين و تناقض پیدا کند یعنی هدف و ابزار حرام و غیرمقدس می‌شود.  
 
وی ادامه داد: اسلام هیچگاه اجازه نمی‌دهد که از ابزار نامشروع برای رسیدن به مقاصد مشروع استفاده کرد و هیچگاه نمی‌توانیم با زیر پا گذاشتن اعتقادات اسلامی به وسیله مصرف مشروبات الکلی و یا فحشا گردشگری فعالی داشته باشیم و این مسئله اصلا قابل توجیه نیست.  
 
عضو جامعه روحانیت مبارز بیان داشت:‌ در بایدها و نبایدهای دین اسلام هیچگاه نمی‌توانیم عقب‌نشینی کنیم، صرفا در موارد خاص اگر مصالح عالیه‌ای باشد در صورت فتوا و حکم ولی امر از عناوین ثانویه می‌توان استفاده کرد.  
 
این فعال سیاسی گفت: عناوین ثانویه تا زمانی که مصلحت باشد با حکم خود باقی و در غیر این صورت بعد از حکم از بین خواهند رفت، لذا در کشور اسلامی همچون ایران هیچ وقت اجازه داده نخواهد شد که به خاطر تولید ثروت، خلاف شرع مرتکب شویم.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی تصریح کرد:‌ هیچ مرجعی به ویژه ولی فقیه اجازه مصرف مشروبات الکلی را به صرف گسترش توریستی و گردشگری را در جامعه نخواهد داد و مطرح کردن چنین مباحث و سخنانی به هیچ وجه مبنای دینی ندارد. 

گفتني است كه رئيس سازمان‌ ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگري چند شب گذشته با حضور در برنامه‌ تلويزيوني پايش گفت: معتقدم عرضه قلیان در محیط‌های استاندارد مشکلی ندارد ضمن اینکه در این باره مخالف محدودیت‌های عرضه قلیان برای خانم‌ها هستم.(اينجا)

انتهای پیام/  
 
برچسب ها: مصرف ، مشروب ، الکلی ، قلیان ، هتل ، محدودیت ، najafi ، iran ، ebrahimi ، hotel
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار