طب سنتی از مصرف گوشت به ما چه می گوید؟

گوشت گاو در مقایسه با گوشت گوسفند ، سرد و خشک است و استفاده ی طولانی مدت از آن به خصوص در شکل سوسیس و کالباس و سایر فراورده های مشابه تهیه شده از آن توصیه نمی شود.

دکتر ابراهیم خادم متخصص طب سنتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص جایگاه  گوشت در طب سنتی گفت: در طب سنتی بیشترین ارزش غذائی را در بین انواع غذاها ، از آن گروه  گوشت ها می دانیم .

گوشت جزء بهترین غذاها می باشد ، به شرط آن که در مصرف آن افراط و تفریط نشود و حتی الا مکان از گوشت های مانده و کهنه استفاده نشود.

وی اظهار داشت : طبیعت انواع گوشت ها برحسب نوع حیوانات ، دریازی یا خشک زی بودن آن ها و نیز تحرک و جنسیت حیوانات نسبت به هم تفاوت دارد.

وی در ادامه گفت: طبیعت گوسفند ، گرم و تر بوده و اغلب با طبیعت افراد سازگار است و بهترین نوع گوشت چهار پایان گوشت گوسفند است.

این متخصص طب سنتی گفت: بعد از گوشت گوسفند، گوشت گوساله گرم و تر توصیه می شود.

گوشت بز نسبت به گوشت گوسفند سردتر است و بیشتر برای مزاج های گرم و تر و مناطق با آب و هوای گرم مناسب است .

وی عنوان کرد: گوشت گاو در مقایسه با گوشت گوسفند سرد و خشک است و استفاده طولانی از آن به خصوص درشکل سوسیس و کالباس و سایر فرآورده های مشابه تهیه شده از آن هم به دلیل سردی و خشکی و هم ماندگی و کهنگی این فرآورده ها توصیه نمی شود.

وی در پایان گفت: درآموزه های اسلامی نیز توصیه به مصرف منطقی گوشت گردیده است ، چنان چه مصرف گوشت هر سه روز یک بار به عنوان مستحب ، مصرف هر روز بلا اشکال و مصرف بیش از یک با در روز ناپسند شمرده شده است./ع2

انتهاي پيام/

برچسب ها: گوشت ، گوسفند ، خشک ، گرم ، کالباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.