افزايش دو برابري قيمت مواد اوليه "راديولوژي"

در آستانه روز راديوگرافي (17 آبان) رئيس انجمن راديولوژي ايران از مشكلات صنف راديولوژيست‌ها گلايه كرد.

جلال جلال شكوهي، رئيس انجمن راديولوژي ايران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشكلات متخصصان "راديولوژيست" اظهار داشت: هم‌آكنون "ماده جاجب" كه براي عكس‌هاي رنگي، "راديولوژي"، "سي‌تي‌اسكن"، MRI و آنژيوگرافي استفاده مي شود در بازار ايران كمياب شده و در برخي شهرستان‌ها به سختي يافت مي‌شود.

وي ادامه داد: پزشكان اكنون حق انتخاب ماده حاجب خوب و با كيفيت براي بيماران را ندارند و بايد براساس تنها دارويي كه در داروخانه‌ها موجود است، نسخه خود را بنويسند.

جلال شكوهي تصريح كرد: قيمت ماده حاجب از سال گذشته تاكنون دو برابر شده است كه بيمار بايد هزينه آن را بپردازد و همچنين در ماه‌هاي اخير هليوم و فيلم راديولوژي نيز ناياب شده بود كه خوشبختانه اين مشكل حل شد.

وي اظهار داشت: اگر چه "تحريم" شامل داروها نمي‌شود اما بر تهيه مواد اوليه راديولوژي تاثير گذاشته و گراني ارز باعث كمبود اين داروها در بازار شده است.

تعرفه‌هاي راديولوژي هيچ‌گاه واقعي نبوده است
رئيس انجمن راديولوژي ايران در ادامه گفت: تعرفه‌هاي راديولوژي كه "شوراي عالي بيمه" و "وزارت بهداشت" تعريف مي‌كنند منصفانه و واقعي نيست و بايد در آنها بازنگري صورت گيرد.

وي افزود: هم‌اكنون بيمه‌ها فقط 30 درصد هزينه‌هاي راديولوژي را پرداخت كرده و 70 درصد باقي بر بيماران تحميل مي‌شود.

جلال شكوهي ادامه داد: هم‌اكنون انجمن راديولوژي و وزارت بهداشت در حال رايزني درخصوص بازنگري "تعرفه‌ها" هستند اما شركت‌هاي بيمه سد بزرگي براي به نتيجه رسيدن اين طرح محسوب مي‌شوند.

وي يادآور شد: متخصصان راديولوژي در گذشته با يك ميليارد تومان امكان راه‌اندازي يك مركز حرفه‌اي را داشتند اما در حال حاضر با 10 ميليارد تومان هم انجام اين كار مشكل است و راديولوژيست‌ها با سود منفي كار مي‌كنند./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار