محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان موفق شدند تعداد 5 راس جبیر را که در اسارت قاچاقچیان قرارداشت نجات دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت این اداره کل تعداد 5 راس آهوی ایرانی را که توسط متخلفان زیست محیطی و بدون مجوز قانونی نگهداری می شد کشف و ضبط کردند.

خسرو افسری اظهار کرد: در طی 2 ماهه گذشته به دلیل همکاری بسیار مناسب مردم و همیاران محیط زیست، یگان حفاظت این سازمان موفق شده است در طی 2 عملیات جداگانه نسبت به کشف و آزاد سازی 9 راس انواع جبیر و بزکوهی از چنگال متخلفان و شکارچیان اقدام نماید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: به منظور حفاظت از گونه های جانوری همچنین نسبت به تجهیز یگان حفاظت این اداره کل به اسلحه های جدید از جمله بیهوشی و سایر امکانات مورد نیاز اقدام شده است تا هنگام برخورد یا به دام اندازی گونه های تحت حفاظت با کمترین آسیب ممکن همراه باشد.

افسری در ادامه همکاری اقشار مختلف مردم و توجه به مسایل زیست محیطی و همچنین فعالیت شبکه گسترده همیاران محیط زیست را از مهمترین موجبات کاهش تخلفات عنوان کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.