يك منتقد:

"پژمان جمشيدي" پديده اخير در عرصه هنر است/هوشمندي "قاسم خاني" برگ برنده "پژمان" است

"پژمان جمشيدي" با توجه به هنرنمايي‌اش در مجموعه طنز "پژمان" يكي از پديده‌هاي اخير در عرصه هنر است.

محمدرضا لطفي منتقد سينما و تلويزيون در خصوص مجموعه تلويزيوني "پژمان" به خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه تلويزيوني "پژمان" بعنوان يكي از موفق ترين آثار در حوزه طنز برگرفته از هوشمندي "پيمان قاسم‌ خاني" است.

وي ادامه داد: پيمان قاسم‌ خاني در اين چند سال نشان داده كه به خوبي مخاطب و قاب سينما و تلويزيون را مي‌شناسد و مختص‌ همان هم دست به قلم مي‌برد.

لطفي در ادامه در مورد نويسندگي برخي از نويسندگان اظهار داشت: برخي از نويسندگان بدليل شناخت نادرست از قاب سينما و تلويزيون تنها به كم و زياد كردن نوشته بسنده مي‌كنند اما قاسم خاني اين گونه عمل نمي‌كند و مطابق با جنس كار مي‌نويسد.

لطفي در خصوص پرداختن و به نمايش گذاشتن يك شخصيت واقعي در حوزه طنز تصريح كرد: يكي ديگر از موفقيتهايي كه اين مجموعه به خود اختصاص داد پرداختن به يك شخصيت واقعي بود و اين حركت باعث شد تا هيچ نهاد و ارگاني به نوع كار خرده نگيرند و شكايت و اعتراضي را در پي نداشته باشد.

وي ادامه داد: تميز دادن دو موضوع رئال و فانتزي در اين مجموعه نكته مثبت و قابل پذيرشي براي مخاطبان است و بيننده به خوبي شخصيت واقعي پژمان جمشيدي را با وجود واقعي نبودن زندگي به تصوير كشيده شده در قاب تلويزيون را درك مي‌كند.

لطفي در ادامه در مورد ايفاي نقش "پژمان جمشيدي" در اين مجموعه عنوان كرد: "پژمان جشميدي" يك پديده در دو سه سال اخير در عرصه بازيگري است كه توانسته به عنوان يك نابازيگر به خوبي از عهده نقش برآيد و يك بازي خوب وكنترل شده‌اي را به تصوير بكشد و يك سروگردن از بازيگران حرفه‌اي طنز بالاتر عمل كند و به نظرم مي‌تواند در اين عرصه به موفقيت‌هاي خوبي دست پيدا كند.

لطفي در پاسخ به اين سوال كه بازي خوب جمشيدي برگرفته از استعداد وي بوده يا هنر قاسم خاني بيان كرد: اولين گام در تصوير و اسكلت ابتدايي يك پروژه را نوشته تعيين مي‌كند و زماني كه يك فيلمنامه به درستي نوشته باشد علاوه بر كارگرداني بازيگران هم مي‌توانند به خوبي و مورد قبول مخاطبان به ايفاي نقش بپردازند.

وي ادامه داد: تيم كاري سروش صحت از يك همبستگي برخوردار است و بازيگران و عوامل پشت صحنه آن به خوبي يكديگر را مي‌شناسند و از خلق و خوي يكديگر مطلع هستند كه اين شناخت به كيفيت فيلم افزوده و براي مخاطبان قابل درك است.

لطفي در مورد جلوتربودن متن از كارگرداني "سروش صحت" در مجموعه "پژمان" گفت: در مجموعه "پژمان" متن جلوتر از كارگرداني است و اگر سروش صحت قدري هوشمندتر عمل مي‌كرد مي‌توانست اين مجموعه را يكي از ماندگارترين‌ها در حوزه طنز تبديل كند.

وي در مورد نبود كارگردان تلويزيوني در اين مجموعه افزود: متاسفانه تا به امروز تعاريف درستي در خصوص كارگردان تلويزيوني، مجري طرح، ناظر كيفي در عرصه هنر نشده است و تا زماني كه براي اين واژگان تعريف درستي نداشته باشيم نبايد به نبود آنها در آثار هنري خورده بگيريم و آن را يك نقطه ضعف تلقي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: "پژمان جمشيدي" به عنوان يك نابازيگر به خوبي از عهده نقش برآمد و نشان داد كه انگيزه در عرصه بازيگري حرف اول را مي‌زند كه متاسفانه امروزه اين واژه جاي خود را به پول داده است و بازيگران عرصه هنر با اين موضوع گم شده در هنر غريبه شده‌اند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار