رئیس دیوان عالی کشور:

خصوصيت مسلمانان دشمني با استكبار است

رئیس دیوان عالی کشور گفت: قرآن كريم سراسر درس اخلاق و برنامه زندگي است، خصوصيت هر مسلمان دشمنی با استکبار است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  اولين نشست از سلسله مباحث اخلاقي آيت‌الله محسني گركاني صبح امروز دوشنبه(13آبان) وهمزمان با روز ملي مبارزه با استكبار جهاني برگزار شد.

در ابتداي اين نشست كه با قرائت آياتي چند از كلام الله مجيد آغاز شد رئيس ديوان عالي كشور ضمن تسلي فرا رسيدن ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان جهان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و ياران آن حضرت و با گراميداشت سالروز تسخير لانه جاسوسي دانشجويان پيرو خط امام(ره) تصریح کرد: مباحث قرآن كريم سراسر درس اخلاق است زيرا برنامه زندگي است، خصوصيت هر مسلمان  اين است كه با مستكبرين دشمن است به فرموده قرآن كريم نيز اولين مستكبر شيطان است و دومين مستكبر فرعون است و بعد كسانيكه پيروي از شيطان و فراعنه كنند.

وی در ادامه افزود: اخلاق به دو بخش اخلاق نظري و اخلاق عملي تقسيم مي‌شود اخلاق نظري در وجود هر انسان قرار دارد هر انساني ظلم را قبيح مي‌داند و هر انساني در هر كجاي جهان كه زندگي مي‌كند افراط و تفريط را بد مي‌شمارد.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: اخلاق عملي نيز فطرتاً در همه انسان‌ها وجود دارد اما در عمل، افراد متفاوت هستند هر انساني ظلم را قبيح مي‌داند اما بعضـي انسان‌ها ظلـم مي‌كنند انسان‌هـا به ديگران و بعضاً به خودشان هم ظلـم مي‌كنند انساني كه معتاد مي‌شود هم به خودش و هم به خانواده‌اش ظلم مي‌كند، اما در ميان انسان‌ها افرادي هم هستند كه اخلاق عملي را در زندگي خود پياده مي‌كنند و بر اثر ايمان كارهاي سخت نيز بر آنها آسان شده است.

وی با قرائت آيه شريفه محمدرسول الله و الذين معهم اشداء علي الكفار رحماء بينهم تراهم ركعا سجدا يبتغون فضلا من االله و رضواناً و سيماهم في وجوهم من اثر السجود.... افزود: در اين آيه صفاتي براي انسان‌هاي مومن بيان شده است كه ما بايد آنها را كسب كنيم و اگر داريم در خود تقويت نماييم و تا اشداء علي الكفار نشويم نمي‌توانيم متحد شويم.

وی در ادامه تصریح کرد: مومنين بايد عبادت خدا همانند نماز و روزه و .... را بجا آورند و چشم اميد آنها به فضل پروردگار باشد صفت ديگر مومنين سيما و چهره معنوي آنان است چون با تمام وجود مطيع امر خدا هستند سيماي زندگي آنها حكايت از عبد خدا بودن دارد با سختي‌ها مبارزه مي‌كنند و براثر فشارها تسليم دشمن نمي‌شوند.

آیت‌الله محسنی گرکانی افزود: خداوند در آيات آخر سوره فجر براي پيروان واقعي رسول خدا كه آنها را نفس مطمئنه ناميده احترام خاصي قائل شده است و مستقيما آنها را مورد خطاب قرار داده است، چنانکه مرحوم كليني در كافي درروايتي نقل كرده مؤمن هنگام ارتحال از اين دنيا با توجه به اينكه وجود مبارك پيامبر اكرم(ص) و ائمه معصومين(ع) را مي‌بيند خوشحال مي‌شود و با خوشحالي از دنيا مي‌رود.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: همكاران محترمي كه در دستگاه قضايي خدمت مي‌كنيد در حال انجام بهترين عبادات هستيد و اميدواريم اين عبادت‌ها از شما قبول درگاه الهي قرار گيرد و همه ما ان‌شاء الله با دست پر وارد بهشت شويم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار