کتابشناسی حسینی؛

«یک جرعه نگاه، یک جام حیرانی»؛ اشک شیعه، دم مَشک عباس

این کتاب داستان‌های کوتاه خود را در سه بخش با عناوین «نگاه»، «مشک» و «حیرانی» روایت کرده است که هر بخش دربرگیرنده زاویه نگاهی خاص ،به حادثه عاشورا است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ کتاب «یک جرعه نگاه، یک جام حیرانی» دربرگیرنده 12 داستان بسیار کوتاه از حمزه اولیاء‌زاده با محوریت حادثه عاشوراست که با مقدمه حجت‌الاسلام علی اکبر رشاد از سوی نشر نسیما منتشر شده است.

این کتاب داستان‌های کوتاه خود را در سه بخش با عناوین «نگاه»، «مشک» و «حیرانی» روایت کرده است که هر بخش دربرگیرنده زاویه نگاهی خاص ،به حادثه عاشورا است.
در بخش اول از داستان‌های این مجموعه که با عنوان «نگاه» و با 5 داستان کوتاه منتشر شده است، برخی از شخصیت‌های حاضر در حادثه عاشورا به روایتی تاثربرانگیز درباره خود و روز عاشورا و نیز نگاهی تاریخی به زندگی‌شان می‌‍ پردازند. حضرت رقیه (س)، حرمله، حر و حضرت زینب (س) از جمله شخصیت‌هایی هستند که در داستان‌های کوتاه این بخش از کتاب به روایتگری پرداخته‌اند.

دومین بخش از این کتاب با عنوان «مَشک» نیز به سه روایت درباره حضرت عباس (ع) از زبان مشک آب ،چند داستان کوتاه از جمله؛ آبرسانی حضرت عباس (ع) به خانه خلیفه سوم در زمان محاصره، ماجرای شهادت امام حسن (ع) و داستان شهادت حضرت عباس (ع) را روایت می‌کند.
بخش سوم از این کتاب نیز با عنوان «حیرانی» از زبان سه تن از لشکریان عمر بن سعد برخی از وقایع ماجرای عاشورا از زاویه دید نویسنده روایت شده است.
در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: در حکایت عباس (ع)، روایت مَشک، حدیث دیگری دارد، در ذهن و ضمیر شیعه، مَشک، مَشک نیست، اشک است؛ اشک، اشک نیست، اقیانوس است؛ قطره نیست، دریاست، اشک شیعه، پیوندی دیگر با مَشک دارد، اشک شیعه، مَشک زاد است، اصلا اشک شیعه، دم مَشک عباس است.
کتاب «یک جرعه نگاه، یک جام حیرانی» را انتشارات نسیما با شمارگان هزار نسخه منتشر کرده است.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار