مرگ خاموش گوشتخواران به دلیل نبود بودجه ؛

واکسن های هاری به حیات وحش نرسیدند

مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست از عدم استفاده از واکسن هاری در باغ وحش ها بعد از 2 سال خبر داد.

محمدی در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امکان زنده گیری حیات وحش در طبیعت وجود ندارد از همین رو درمان هم به سختی انجام می شود.

وی با اشاره به درمان گوشتخواران اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته درمان گوشتخواران از طریق تزریق واکسن ، یکی از راههای انجام شدنی برای درمان گوشتخواران است ، طی دو سال گذشته پروژه ای را با انستیتو پاستور ایران مبنی بر بررسی امکان استفاده از واکسن های خواراکی (واکسن هاری) در گوشتخواران آغاز کردیم تا طعمه حیوان را آغشته به واکسن کنیم اما از آنجایی که امکان زنده گیری حیات وحش در طبیعت وجود ندارد ، تصمیم گرفتیم این پروژه را روی گوشتخواران باغ‌وحش ها تست کنیم ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبارات این طرح بعد از 2 سال نیمه کاره ماند.

مدیر کل دفتر حیات وحش در پایان خاطر نشان کرد: این اولین باری نیست که پروژه های محیط زیست به خاطر نبود اعتبارات متوقف می‌شود ، متاسفانه طی سال های گذشته با توجه به حجم طرح‌ها و برنامه های ارائه شده در راستای حفظ و احیای گونه‌های در حال انقراض شاهد تزریق اعتبارات به صورت قطره چکانی بودیم که پاسخگوی پروژه ها نیست.

وی اضافه کرد: این در حالیست که در نیمه اول سال جاری تا کنون تنها 5 میلیارد ریال اعتبار به دفتر حیات وحش تخصیص داده شده که آن هم صرف تصفیه حساب پروژه هایی که سال گذشته به اتمام رسیده شد.

امیدواریم در این مدت باقی مانده از سال اعتبارات جدید برای پیشبرد پروژه ها تخصیص داده شود.


انتهای‌پیام/

برچسب ها: گوشتخواران ، طعمه ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار