اردبیل/

کتابخانه مرکزی اردبیل جزو 5 کتابخانه برتر کشور است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه مرکزی اردبیل در بین 3 هزار و 500 کتابخانه در سراسر کشور جزو پنج کتابخانه برتر کشور انتخاب شده است.

 

صادق فرهمندامین امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: امسال از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه هفته کتابخوانی آغاز می‌شودو برنامه‌های مختلفی برای این هفته تدارک دیده شده است.

وی گفت: اصلی‌ترین برنامه‌ای که به نوعی بزرگترین برنامه این هفته است تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی و خبرنگاران فعال در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی است که 2 آذر ماه در مجتمع فرهنگی فدک برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: نمایشگاه‌های مختلف کتاب و عرضه محصولات فرهنگی در سطح استان اردبیل دایر است و هم استانی‌ها می‌توانند در تمام نقاط استان از نمایشگاه‌های کتاب بازدید کنند.

فرهمندامین بیان داشت: نزدیک به 60 هزار نفر عضو فعال در کتابخانه‌ها داریم که در6 ‌ماهه اول امسال بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر مراجعه‌ به کتابخانه‌های استان اردبیل صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان اردبیل موجود است که اخیراً نیز بالغ بر 40 هزار جلد کتاب به کتاب‌های کتابخانه مرکزی اردبیل اضافه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: بالغ بر 500 هزار جلد کتاب به امانت رفته است و فضای کتابخانه‌ای استان اردبیل نسبت به پارسال دو برابر شده است/س.

برچسب ها: اردبیل ، هفته ، کتاب ، و ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.