تبریز/

ایجاد 8 رشته جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز گفت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هشت رشته تحصیلی جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدتقی اعلمی افزود: در زمینه سیاست‌های این دانشگاه مبنی بر گسترش مقطع تحصیلات تکمیلی و رشته و گرایش‌های جدید و بین رشته‌ای در این مقاطع، پس از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم بنا به درخواست این دانشگاه، شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، با ایجاد رشته‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی در مقطع دکتری و مهندسی پزشکی، بیوالکترونیک، مهندسی هوافضا، دینامیک پرواز و کنترل، مهندسی فتونیک، مهندسی فناوری اطاعات، مخابرات امن، زبان و ادبیات انگلیسی، مهندسی عمران، محیط زیست و مهندسی خطوط راه آهن در مقطع کارشناسی ارشد موافقت کرده است.

وی افزود: از اول امسال تاکنون 30 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه ایجاد شده است که از این تعداد 6 رشته در مقطع دکتری، 21 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، یک رشته در مقطع کارشناسی و دو رشته در مقطع کاردانی بوده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون دانشگاه تبریز در 140 رشته در مقطع دکتری و نزدیک به 344 رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو تربیت می‌کند./س

برچسب ها: تحصیلات ، تکمیلی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.