"هنر برای صلح" موافقت کمیسیون ملی یونسکو را کسب کرد

گروه "هنر برای صلح" موفق شده موافقت کمیسیون ملی یونسکو را برای تعامل هنرمندان و فعالان صلح دریافت نماید.

 فریدون فربود، مدیر پروژه هنر برای صلح در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص اهداف گروه هنر برای صلح  بیان کرد : ترویج فعالیت‌های هنر برای صلح، ایجاد زمینه های تعامل و گفتگو میان هنرمندان و فعالان صلح، برطرف کردن موانع  و معضلات مانع  در دستیابی  به صلح و هم‌زیستی مسالمت آمیز در جهان، برپایی نمایشگاه‌های آثار هنرمندان با موضوع صلح در خارج از ایران، ثبت و ارائه جایزه بزرگ هنرمندان صلح، اهدای مدال و نشان هنر برای صلح و اشاعه فرهنگ مدارا و صلح طلبی با انتخاب سفیران صلح  از اهداف گروه هنر برای صلح است.

وی گفت: دبیرخانه و ستاد برگزاری هنر برای صلح  "مؤسسه آراد" بوده،  "مؤسسه آراد " به عنوان مؤسسه خصوصی فعالیت‌هایی را همچون برگزاری نمایشگاه سرگرمی کودک و نوجوان، پروژه جهانی جایگاه  قرآن در هنر ایران، کنفرانس علمی صلح و روابط بین المللی  در رزومه کاری خود دارد.
 
فربود افزود: گروه "هنر برای صلح" موفق شده موافقت کمیسیون ملی یونسکو را بابت این پروژه دریافت نماید، همچنین گروه‌های فعال در زمینه هنر و صلح  از جمله "گالری محسن" و "نگارستان آن" بوده، در همین راستا کمیسیون موزه‌های ایران و انجمن حمایت از حقوق کودکان نیز بهره‌مند شود.

مدیر پروژه هنر برای صلح ادامه داد: این گروه قصد دارد برنامه‌هایی را مطابق با اهداف یاد شده در سال جاری و همچنین همزمان با روز جهانی صلح (21 سپتامبر) برگزار نماید.

گفتنی است؛علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت رسمی پروژه "هنر برای صلح" به آدرس www.artforpeace.ir   مراجعه نمایند.  
برچسب ها: هنر ، صلح ، یونسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.