جلیلی تشریح کرد

جزئیات جلسه مجمع نمایندگان استان خوزستان با رئیس‌جمهور

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس جلسه امروز این مجمع با رئیس‌جمهور را تشریح کرد.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی و هفتگل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه صبح امروز مجمع نمایندگان استان خوزستان با "دکتر روحانی" گفت: این جلسه با حضور همه نمایندگان عضو این مجمع و معاونین رئیس جمهور برگزار و پیرامون موضوعات محوری استان و مشکلات آن بحث و گفتگو شد.
 
وی در ادامه افزود: انتقال آب رود، کارون، آلودگی‌های محیط زیست، وضعیت بیکاری، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، وضعیت تهدیدهای ناشی از عدم توسعه متوازن در شهرستان‌ها که منتج به مهاجرت مردم شده و بحث مربوط به حوزه کشاورزی به خصوص تامین منابع آب برای توسعه کشاورزی، از جمله محورهایی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.
 
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، اظهار داشت: نهایتا رئیس جمهور نیز با تاکید و تائید مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان چه در حوزه استانی و شهرستانی مقرر کردند که برای سال 93 تلاش ویژه‌ای در جهت رفع مشکلات با برنامه‌هایی که در دستور کار دولت قرار گرفته، انجام خواهند داد.
 
جلیلی در ادامه به نظر رئیس‌جمهور در خصوص انتقال آب از سرشاخه‌های رود کارون اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی نیز در این خصوص اظهار داشتند؛ نباید اقدامی صورت گیرد که موجب زیان و خسارت به این حوزه آبی و استان شود.
 
وی تصریح کرد: همچنین رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه استان خوزستان در حوزه انرژی، کشاورزی و در حوزه مرزی و توریسم از استانهای موثر کشور است، باید در جهت رفع مشکلات آن مجلس و دولت، به خصوص دولت با برنامه‌هایی که طراحی کرده است، گام بردارند.
 
این نماینده در پایان اظهار داشت: برداشت بخشی از رود کارون از قدیم اتفاق می‌افتاده ولی برداشت مازاد، سبب مشکلات زیست‌محیطی ، کشاورزی و تامین آب شرب مردم استانهای پایین دست کارون خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار