تبریز /

تعالی ورزش قهرمانی زیر سایه ورزش کارگری/ لزوم بسترسازی هاي مناسب براي ورزش كارگري كشور

ورزش آماتور کارگری که زیر سایه افزایش مجموعه های ورزشی کارگران در سطح کشور پیشرفت کرده است، موجب توسعه و تعالی ورزش قهرمانی می شود.



به گزارش گروه استانها باشگااه خبرنگاران کارگران که یکی از اقشار پرتلاش جامعه محسوب می شوند، در چند سال اخیر ضمن تلاش در جبهه تولید و اقتصاد، به ورزش آماتور کارگری می پردازند، که این مهم علاوه بر پرورش جسم و روح انسان موجب افزایش راندمان کاری آنان می شود.

طبق آمار اعلام شده از سوی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکنون بیش از 284 مجموعه ورزشی کارگران در سطح کشور تأسیس شده و 74 مجموعه ی ورزشی دیگر درحال احداث است؛ آذربایجان شرقی نیز به موجب تلاش مسئولان استانی در چند سال اخیر، شاهد رشد قابل توجهی در احداث مجموعه های ورزشی کارگران در استان است ولی تعداد این مجموعه ها ناکافی بوده و باید قدم های بزرگتری در این راه برداشته شود.

این استان از جمله استان هایی است که درصد افزایش احداث مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگران در مقایسه با سال های گذشته محسوس و قابل لمس بوده که نمی توان تلاش های مسئولان استانی را در این خصوص نادیده گرفت.

نشاط و امید اجتماعی در سایه احداث مجموعه های ورزشی کارگری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ورزش کارگری در استان مورد توجه قرار گرفته، اظهار داشت: توسعه ورزش در بین کارگران یکی از راه های ارتقای سطح زندگی این قشر در جامعه است و موجب ایجاد امید، شور و نشاط اجتماعی در بین کارگران می شود که بهره برداری از مجموعه ورزشی کارگران در این امر مؤثر خواهد بود.

وی افزود: بهره برداری از مجموعه های فرهنگی ورزشی ضمن توسعه ورزش همگانی در بین کارگران، موجب کشف استعداد از بین آنان شده و در تعالی ورزش قهرمانی نقش بسزایی ایفا می کند.

یونس فاتح در ادامه با بیان اینکه فعالیت های هئیت امنای مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگران آذربایجان شرقی شایسته و قابل توجه بوده، افزود: گزارشات رسیده از کارفرمایان و کارگران واحدهای کارگری رضایت کامل آنان از عملکرد مجموعه را نشان می دهد که این فعالیت ها کافی نبوده و باید برای پیشرفت روزافزون این مجموعه ها اقدامات زیادی انجام داد.

وی همچنین با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند جهت توسعه و تجهیز مجموعه های ورزشی کمک زیادی به ورزش کارگری کند، افزود: برخی از بخش های مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگران در تبریز به بخش خصوصی واگذار می شود.

استفاده 15 هزار کارگر از امکانات مجموعه های ورزشی کارگران در تبریز

رئیس امور اجتماعی و مسئول ورزش های کارگری آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر از فعالیت بیش از 13 مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در استان خبر داد و گفت: از این تعداد دو مجموعه در شهرستان تبریز فعالیت می کند که در کل حدود 15 هزار نفر از کارگران تبریزی از امکانات و تجهیزات مجموعه های فرهنگی ورزشی بهره می گیرند.

وی با بیان اینکه 17 رشته ورزشی در مجموعه های ورزشی کارگران استان درحال پیگیری است، افزود: کارگران و خانواده های این قشر مهم جامعه با مشاهده استخر، زمین چمن، پیست اسکیت، سالن های ورزشی چندمنظوره و چندین امکانات پیشرفته دیگر در این مجموعه ها، رغبت بیشتری به ورزش پیدا می کنند.

پرویز پناهی در ادامه با اشاره به تعلیق مسابقات کارگری در سطح کشور، اظهار داشت: با این وجود مسابقات ورزش کارگری در آذربایجان شرقی متوقف نشده و هئیت ورزش های کارگری با تمام توان خود، مسابقات کارگری را برگزار می کند و می توان گفت آذربایجان شرقی رتبه نخست اعتبارات از لحاظ درآمد مجموعه های فرهنگی ورزشی را در سطح کشور از آن خود کرده است.

وی واگذاری استخر مجموعه های فرهنگی ورزشی شماره 2 کارگران تبریز و رستوران و تالار تلاش به بخش خصوصی، ساخت چمن مصنوعی مسقف با مشارکت بخش خصوصی در مجموعه های فرهنگی ورزشی شماره یک کارگران تبریز و چندین برنامه ی دیگر را از اولیت کاری هئیت امنای مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگران تبریز عنوان کرد.

احداث برج ورزشی در مجموعه کارگران تبریز

نماینده کارفرمایان در هئیت امنای مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر از احداث برج ورزشی کارگران در تبریز خبر داد و گفت: این برج به منظور تمرکز ورزش های متنوع در یک ساختمان، در حاشیه مجموعه ورزشی کارگران شماره دو تبریز با توافقاتی که با شهرداری منطقه صورت خواهد پذیرفت، احداث می شود و امیدواریم با به کار آمدن شهردار جدید کلانشهر تبریز روند پیشرفت این برج تسریع یابد.

وی به توسعه ورزش کارگری در شهرستان تبریز اشاره کرد و افزود: توسعه و تجهیز امکانات ورزشی به صورت عادلانه در مجموعه های فرهنگی ورزشی تبریز از برنامه های هئیت امنای مجموعه های ورزشی کارگران است که در مقایسه با سال های گذشته رشد هزار درصدی را نشان می دهد.

ابوالفضل حسنی در ادامه با بیان اینکه مجموعه های ورزشی کارگران تبریز در این سال ها شاهد بیشترین حجم توسعه است، ادامه داد: درآمد حاصل از مجموعه ها برای توسعه و تجهیز این مجموعه ها هزینه می شود و این سبب یکی از مهم ترین علل توسعه مجموعه های فرهنگی ورزشی تبریز است.

 وی همچنین به احداث رستوران و تالار مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران تبریز اشاره کرد و افزود: این مجموعه ها برای رفاه حال کارگران احداث شده و با تخفیف های ویژه در اختیار کارگران و خانواده های آنان گذاشته می شود و کارگران برای استفاده از مجموعه های ورزشی، بلیط های نیم بها دریافت می کنند.

با اینکه مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگران در اکثر شهرستان های آذربایجان شرقی درحال فعالیت هستند ولی انتظار می رود، این مجموعه ها در مناطق محروم نیز احداث شود تا مردم آن مناطق نیز از این امکانات استفاده کنند چرا که ورزش کارگری می تواند تعالی بخش ورزش قهرمانی در کشور باشد./ش
برچسب ها: ورزش ، آماتور ، کارگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.