اردبیل/

هزار هکتار کشت پاییزه در پارس‌آباد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: عملیات کشت پاییزه محصولات متنوع کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد به عنوان قطب تولید کشاورزی این استان در بیش از 42 هزار هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حسن روحی دیروز در جریان بازدید از مراحل آماده‌سازی کشت پاییزه در پارس‌آباد اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم با این میزان کشت پاییزی که در شهرستان پارس‌آباد و به همت زارعان انجام می‌شود، 200 هزار تن انواع محصولات در این شهرستان تولید شود.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد این اراضی به کشت گندم اختصاص یافته است، تصریح کرد: 30 هزار هکتار از اراضی مستعد شهرستان پارس‌آباد به کشت گندم، پنج هزار هکتار به کشت جو، شش هزار هکتار به کشت کلزا و مابقی نیز به سایر غلات اختصاص یافته است.

روحی از توزیع نهاده‌های کشاورزی و کود و سم به میزان کافی بین زارعان خبر داد و خاطر نشان کرد: کود فسفات به ازای هر هکتار 100 کیلو و کود اوره نیز به ازای هر هکتار 200 کیلو تهیه شده تا در اختیار کشاورزان و زارعان منطقه قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد با اعلام اینکه همه ساله در شهرستان پارس‌آباد 750 هزار تن انواع محصولات زراعی کاشت، داشت و برداشت می‌شود گفت: برای کشاورزان این منطقه از قبل آن 500 میلیارد تومان درآمد حاصل می‌شود.

وی بیان کرد: ما هیچ مشکلی را در کشت محصولات زراعی پاییزی نداریم و امیدواریم به سرعت بتوانیم عملیات کشت را آغاز کرده و با بارندگی‌های مناسب تولیدات به حد کافی افزایش یابد/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: پارس ، آباد ، آغاز ، کشت ، پاییزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.