ظریف در پاسخ به نمایندگان مجلس:

زمانی که دیوار تحریم شورای امنیت فرو بریزد، تحریم‌های آمریکا جز تکه پاره‌ای از کاغذ نخواهد بود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: زمانی که تحریم‌های شورای امنیت فرو بریزد تمامی تحریم‌ها آمریکا جز تکه پاره‌ای از کاغذ نخواهد بود، کما آنکه در 35 سال گذشته و با اعمال تحریم‌های آنها علیه ایران در اعلامیه‌ای قبول کردند که هرچه تحریم هسته‌ای است بردارند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات نمایندگان مجلس درباره توافقنامه هسته‌ای میان ایران و 1+5 اظهار داشت: همانگونه که بارها گفته‌ایم و مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید داشتند، مذاکرات ما با آمریکا صرفا در حوزه هسته‌ای و لاغیر است.
 
وی ادامه داد: ما در هیچ موضوع دیگری مذاکره نکرده‌ایم و لذا توقع نداریم در رابطه با تحریم‌هایی که آنها راجع به سایر موضوعات اعمال کرده‌اند بحث کنیم، از سوی دیگر برخی دوستان که از قول شرمن و ... لات و الات آنها را مطرح کردند، خوب معلوم است ما راجع به تروریسم حقوق بشر با آمریکا بحثی نداریم.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: آمریکا 35 سال است که علیه ایران تحریم اعمال کرده است، آنچه که باعث شده این تحریم‌ها بتواند بر ملت ما فشار بیاورد و ملت ما با مقاومتش ابزاری را در اختیارمان قرار دهد که بتوانیم در مقابل آمریکایی‌ها بایستیم، همین تحریم‌های هسته‌ای است که بر تحریم‌های شورای امنیت بار شده است.
 
ظریف اظهار داشت: زمانی که تحریم‌های شورای امنیت فرو بریزد تمامی تحریم‌ها آمریکا جز تکه پاره‌ای از کاغذ نخواهد بود، کما آنکه در 35 سال گذشته و با اعمال تحریم‌های آنها علیه ایران در اعلامیه‌ای قبول کردند که هرچه تحریم هسته‌ای است بردارند.
 
وی ادامه داد: ما فقط در حوزه هسته‌ای مذاکره کرده‌ایم، در حوزه هسته‌ای مذاکره می‌کنیم  و پاسخ آن را می‌خواهیم در حقوق بشر و تروریسم بگیریم، ما که تمامی این تحریم‌ها را نامشروع می‌دانیم اما پاسخ مذاکره هسته‌ای تحریم هسته‌ای است، اصل تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی ایران هم هسته‌ای است، ما مذاکره دیگری با آمریکا نداریم.
 
وی درباره محدودیت‌ها و دارایی‌های مسدودشده ایران اظهار داشت: ما از امروز مذاکره می‌کنیم، من نمی‌توانم اقداماتی که در گذشته انجام شده را برگردانم، گرچه وقتی که دیوار تحریم‌ها شکست، همه چیز باز می‌گردد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: شرکت‌هایی که سال‌ها بود جواب تلفن طرف‌های ایرانی را نمی‌دادند امروز خود تماس می‌گیرند و اعلام همکاری می‌کنند.
 
ظریف ادامه داد: کشورهایی که حاضر نبودند تلفنی با وزیر خارجه صحبت کنند، برای دعوت از ما در صف ایستاده‌اند، اینها شرایط و فضای جهانی را عوض می‌کند.
 
وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و نتانیاهو که دست و پا می‌زنند برای اینکه این توافقنامه را بهم بزند به دلیل نگرانی است که میلیاردها دلار هزینه کرده است که از ایران یک چهره غلطی بسازند، این چهره با یک حرکت فروریخته است.
 
ظریف تصریح کرد: از حمایت همگی به ویژه مجلس محترم تشکر می‌کنم، از اینکه خانه‌ ملت با چشم باز موضوع را دنبال می‌کند تشکر می‌کنم، عرایضم را با یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، بسیج و شهدای بزرگوار هسته‌ای که همه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی که بزرگترین دستاورد نظام مایه قدرت ما استقلال و آزادی ماست، گرامی می‌داریم .

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، امور ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار