کرمان/

از حقوق هسته ای خود کوتاه نمی آییم

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دنیا بداند در هیچ شرایطی از حقوق هسته ای خود کوتاه نمی آییم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمدمهدی زاهدی در نشستی که با حضور خبرنگاران در کرمان برگزار شد ، با اشاره به اینکه کشور برای کسب انرژی هسته‌ای هزینه های زیادی را متحمل شده است ، افزود: ملت ایران در مواضع هسته ای خود همچنان محکم ایستاده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شواری اسلامی با تأکید بر نقش موثر رسانه ها در تحولات اخیر ، افزود: هم اکنون در حال رزم با جریان استکباری و تبلیغاتی که علیه کشورمان صورت می گیرد هستیم ، پس بیایید با جهاد خبری و رسانه ای آینده مطلوبی را برای کشور رقم بزنیم.

توافق ژنو بارقه‌های امید بسیاری داشت

زاهدی با اشاره به اینکه توافق ژنو بارقه‌های امید بسیاری به همراه داشت ، افزود: با این توافقات به مردم احساس شادمانی دست داده است.

از دستاوردهای هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم

زاهدی تصریح کرد: آنچه که به عنوان یک شهروند انتظار داریم این است دنیا بداند برای ادامه مذاکرات به هیچ عنوان از دستاورد های هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: کشور برای کسب انرژی هسته‌ای پول زیادی هزینه و نیروهای زیادی را تربیت کرده است و دانشمندان زیادی نیز در این راه شهید شده اند.

زاهدی خاطرنشان کرد: اجازه نمی‌دهیم به اندازه سر سوزنی در حوزه تحقیق و توسعه در مسائل هسته‌ای کشورعقب‌گرد داشته باشیم.

دنیا باید بداند تحریم‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم

زاهدی خاطرنشان کرد: ملت ایران هرگز راضی نمی شود که دستاوردهای هسته ای دچار خدشه‌ شوند و بر این اساس هرگز تحریم‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی گفت: تحریم‌ها را قبول نداریم و آنها را خلاف قانون و ان‌پی‌تی و جریان حقوق بشر می‌دانیم.

تحریم‌ها باید بدون شرط حذف شوند

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحریم‌ها باید بدون شرط حذف شود و انتظار داریم این موارد را مذاکره‌کنندگان به صراحت بیان کنند.

زاهدی با اعلام اینکه ما نظارت آژانس را در چارچوب ان پی تی قبول داریم، اما محدودیت را نمی پذیریم ، تأکید کرد: ما باید دستاوردهای هسته‌ای را گسترش داده و به صورت صنعتی تولید و صادر کنیم.

راضی نمی شویم دولتی که انتخاب مردم است زمین بخورد

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه در راستای پیشبرد موفقیت دولت ، نقطه نظرات خود را در مورد مذاکرات هسته‌ای به آنها اعلام کرده ایم ، گفت:راضی نمی شویم دولتی که انتخاب مردم است زمین بخورد و برای موفقیت آن همواره آنچه در توان داشته ایم وداریم انجام می دهیم.

زاهدی افزود: در دیدار با آقای ترکان ، از وی خواستم به جای استفاده از اعضای شورای امنیت در مذاکرات هسته ای ، فضا به سمت گفتگوی دیپلماسی پیش برود تا اعتمادسازی‌ها افزایش یابد.

وی گفت: آقای ترکان این نظر کارشناسی بنده را در دستور کار قرار داد و همانطور که شاهد بودید مذاکرات به همین سمت پیش رفت.

زاهدی با اشاره به معرفی علیرضا رزم حسینی به عنوان گزینه پیشنهادی استانداری کرمان ، وی را فردی بسیجی ، سپاهی ، ولایتمدار و دیندار خواند و افزود: آقای رزم حسینی کرمانیست و از نزدیک با مشکلات استان کرمان آشناست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان کرمان نیازمند نگاهی اقتصادیست که با روی کار آمدن فردی اقتصادی و نوآور چون آقای رزم حسینی ، این استان می‌تواند به پیشرفت امیدوار باشد.

با بودجه های قطره چکانی نمی توان کاری کرد

زاهدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در کشور 2 هزار مدرسه داریم که باید تخریب شوند و به همین میزان نیز مدارسی وجود دارند که باید مقاوم سازی شوند و این حجم بالایی است.

وی با اشاره به اینکه با این بودجه های قطره چکانی نمی شود همه ی این مشکلات را حل کرد ، افزود: باید با آقای نوبخت ، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور صحبت شود تا از محل صندوق توسعه ملی میزانی برای حل این مشکل اختصاص دهند.

زاهدی تصریح کرد: این درحالیست که این صندوق محدودیت هایی دارد و دستگاههای دولتی نمی توانند از آن برداشت داشته باشند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجلس هفتم 4 هزار میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافت که با این میزان اعتبار کارهای بزرگی هم انجام شد.

50 هزار معلم مازاد و کمبود57 هزار معلم

زاهدی گفت: اکنون آموزش و پرورش در سراسر کشور حدود 50 هزار معلم مازاد و 57 هزار نیرو نیاز دارد.

وی با اعلام اینکه این 50 هزار معلم مازاد نمی توانند خلل کمبود 57 هزار معلم را جبران کنند ، افزود: این امر سبب می شود هزار و 300 میلیارد تومان از پول آموزش و پرورش هدر برودکه این رقم می تواند در توسعه ، بازسازی و ساخت مدارس هزینه شود.

زاهدی تأکید کرد: این امر نشان می دهد ساختار نیروی انسانی در آموزش و پرورش مشکل دارد.

دانشگاهها باید به سوی آموزش مهارتی پیش بروند

وی با اشاره به افزایش آمار بیکاران دانشگاهی در کشور خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل باید شیوه آموزش عالی کشور را تغییر دهیم.

آموزش های مهارتی ساماندهی می شوند

زاهدی با تأکید بر اینکه دانشگاهها بایستی به سوی آموزش مهارتی پیش بروند ، تصریح کرد: آموزش عالی کشور باید مهارتی شود تا دانش آموختگان رشته های مختلف بتوانند خلاق ، کارآمد و نوآور تربیت شوند در غیر اینصورت روزبه روز بر تعداد بیکاران دانشگاهی کشور افزوده می شود.

وی یادآور شد: برای محقق شدن این بحث ، طرحی را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مبنی بر ساماندهی آموزش های مهارتی در دست داریم که این طرح به زودی در صحن مجلس مطرح می شود./س

مریم بهادری


برچسب ها: زاهدی ، مجلس ، کمیسیون ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.