خبر ویژه

اهانت به شیرخوارگان حسینی باحضورخاتمی / پروژه "مُدلینگ" برای دختران ایرانی/ پشت پرده فشار برای رفع فیلتر فیس بوک چیست و...

خبرنگاران در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"هایی برمی‌خورند که ميهمان‌‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،

*در جلسات روزهای اخیر اصلاح طلبان، مهمترین محورهای مورد بحث عبارت بوده اند از:

1- توافقنامه ژنو؛ که درباره آن گفته شده با حمایتی که رهبری از تیم مذاکره کننده کرد، امتیاز آن به جیب نظام رفت.

2- مراسم 16 آذر؛ بر اساس گزارش های ارائه شده در این جلسات، گفته شد که حضور با انگیزه دانشجوهای اصولگرا و حزب اللهی برای برگزار کردن مراسم 16 آذر که نماد آمریکا ستیزی است، بسیار بیشتر از نیروهای سکولار و تجدید نظر طلب است. در این جلسات همچنین مطرح شد اگر سخنران جلسه 16 آذر مجید انصاری باشد ما چیزی کاسب نخواهیم بود.

3- راهپیمایی 13 آبان؛ در جلسات هفته های اخیر اصلاح طلبان بحث های مفصلی درباره علت و میزان حضور بی سابقه مردم در این روز مطرح شد. اما نکته کلیدی جلسات این بود که افراد حاضر در جلسات با بی سابقه خواندن میزان حضور مردم و پرشور بودن شعارها، تعداد حاضران در راهپیمایی 13 آبان را از 50 هزار تا 70 هزار نفر در تهران تخمین زدند و این در حالی است که جمعیت سال های گذشته را حدود 5 هزار نفر قلمداد کردند.

*شنیده ایم تعدادی از روحانیون قم که رابطه نزدیکی با مجمع محققین و مدرسین دارند، از هاشمی رفسنجانی خواسته‌اند این سه امر مهم  را جامه عمل بپوشاند: 

1- هفته ای حداقل سه جلسه خارج فقه در قم یا تهران برگزار کند.
2- به طلاب و روحانیون شهریه بدهد.
3- سفرهای استانی خود را بیشتر کند.

*رسانه های غربی پروژه ای را با عنوان "مدلینگ" کلید زده اند که بر اساس  آن، خبرنگاران و عکاسان اروپایی و آمریکایی برخی دختران ایرانی را تشویق به ارائه نمایش های مدلینگ در برابر دوربین های آنان در ازای مبالغی می نمایند. در هفته های اخیر چند خبرنگار آمریکایی با انتشار عکس های خود از سفر به ایران و انتشار تصاویری از زندگی خصوصی برخی زنان و دختران ایرانی، درصدد القای این پیام بودند که سبک جدیدی از زندگی غربی در نسل جوان ایران کلید خورده است.

*شنیده ایم در صورتی که نخستین سفر استانی دولت یازدهم به خراسان رضوی مصادف با روز 16 آذر باشد، احتمال حضور و سخنرانی حسن روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد وجود دارد.

* جلسه عزاداری گروهی از اصلاح طلبان به محفل اهانت به شعائر و نمادهای مذهبی و انقلابی تبدیل شد. در این جلسه که با حضور محمد خاتمی برگزار شد یکی از سخنرانان گفت: "ما خوب و بد را با هم قاطی کرده‌ایم و گاهی اوقات احتمال دارد که برای یک امام حسین بدلی گریه کنیم." وی ادامه داد: مثلا مادر شهیدی که فرزندش را در راه خدا داده و از این موضوع ناراضی است! ممکن است این فرد دچار مالیخولیا باشد؛ مانند مستندی که از "ننه علی" در تلویزیون به عنوان یک قهرمان پخش شد که وی دکه‌ای در بهشت زهرا برای خود ساخته بود و خدا را در زیر بار منت خود غرق کرده بود و همسر و زندگی خود را در تنگنا قرار داده بود...مدیران فرهنگی ما باید بدانند که ننه علی قهرمان نیست بلکه یک بیمار دردمند محترم است.

وی در ادامه سخنان توهین آمیز خود گفت: "یا در جایی دیگر ما از انسان به عنوان ابزار صحنه استفاده می‌کنیم و در قالب مراسم شیرخوارگان حسینی که به نوعی برای مادران به یک کلینیک و مرکز بیمه تبدیل شده، به عزاداری برای حسین (ع) می‌پردازیم و نمی‌فهمیم که این با عشق به اباعبدالله فاصله دارد".

*شنیده ایم سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد با هدف جذب و آموزش نیروهای متعهد در عرصه فرهنگ و هنر، پیگیر راه اندازی دانشکده هنر تحت پوشش یکی از دانشگاه های معروف کشور است. وی رایزنی های خود را برای تاسیس این دانشکده آغاز کرده است.

*در ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان فرهنگی، سریال تلویزیونی "مرگ تدریجی یک رویا" بهترین سریال در نقد خودباختگی و روشنفکرمابی در سال های اخیر بوده است. نویسنده این سریال که از شبکه دو پخش شد، علیرضا معتمدی، کارگردان فریدون جیرانی و دانيال حكيمي، پولاد كيميايي، ستاره اسکندری، ناصر طهماسب و ساميه لك از جمله بازیگران آن بودند.

*شنیده ایم یک متهم اقتصادی مدعی شده است برای پیشبرد کارهای خود بیش از 60 خودرو سانتافه به عنوان رشوه به افراد مختلف پرداخت کرده است. وی در حوزه های فولاد، پتروشیمی، فراورده های نفتی و ورزش فعال بوده است.

*سردبیر چند روزنامه زنجیره ای در جلسه ای با اسپانسرهای مالی اش گفته است: وضع ما در فضای رسانه های مکتوب خوب و با توجه به روزنامه هایی که در راه هستند بهتر هم می شود اما در فضای مجازی و سایبر ضعف های جدی داریم. فضای خبرگزاری ها و سایت های خبری دست جریان اصولگرایی است. برای وارد آوردن یک شوک در فضای مجازی حداقل 300 میلیون باید کمک کنید. وی همچنین به حامیان مالی و سیاسی اش گفته: بروید فشار بیاورید فیلتر فیسبوک و توئیتر برداشته شود تا گشایشی برای ما ایجاد شود و عقب ماندگی هایمان را در سایبر جبران کنیم."

*شنیده ایم در خرداد ماه امسال یکی از فعالان فتنه به نام (ه-غ) با بردن نامه ای برای یک مسوول دولتی، 300 متر زمین رایگان دریافت کرده است.

*شنیده ایم در جلسه ای که اخیرا در وزارت ارشاد برگزار شده، به دست اندرکاران برگزاری جشنواره "افق نو" وعده داده شده کمک های لازم را برای برگزاری این جشنواره خواهند کرد تا قبل از دهه فجر و جشنواره فیلم فجر برگزار شود.

* شنیده ایم هاشمی رفسنجانی فرزندش یاسر را به عنوان رابط خود با ولایتی تعیین کرده تا پیام های خود را از این طریق به ولایتی درباره  نحوه اداره مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برساند. در مراسم معرفی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک، حضور همسر، فرزندان و نوه های هاشمی رفسنجانی مشاهده می شد که این امر تبدیل به یک عرف معمول در سفرها ومراسم های دیگر هاشمی رفسنجانی همچون دانشگاه آزاد شده است که بازتاب های نامطلوبی تاکنون در فضای افکار عمومی به همراه داشته است چرا که این نحوه حضور، تلقی شخصی بودن این مکان ها را در اذهان متبادر می کند.

*شنیده ایم یکی از رسانه های با سابقه کشور، دفاتر خود را در چین، ژاپن، آفریقای جنوبی و اسپانیا تعطیل کرده است. علت تعطیلی مشکلات مالی عنوان شده است. مسوولان این رسانه می گویند در صورت عدم تامین مالی، ممکن است دفاتردیگر این رسانه در سایر نقاط جهان تعطیل شوند.

*فشارهای اصلاح طلبان افراطی برای برکناری دو رئیس دانشگاه تهران و شریف افزایش یافته است.آنها در صددند تا قبل از مراسم 16 آذر این دو دانشگاه را به تسخیر خود درآورند. طیف مدرن دفتر تحکیم هم، دور جدید فعالیت خود را به بعد از تعویض روسای دانشگاه های مهم منوط کرده است. برکناری این دو رئیس که عملکرد مطلوبی داشته اند قطعا موجب استیضاح فرجی دانا خواهد شد. در صورتی که بحث استیضاح فرجی دانا در مجلس مطرح شود وی با رای بالایی برکنارخواهد شد. شنیده ایم فرجی دانا پس از استیضاح ا نزد خانواده اش در استرالیا بازخواهد گشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۹:۴۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
با سلام و عرض خسته نباشيد خدمت شما عزيزان
خدايش خيلي سخته باور كردن اين خبرها آخه ناسلامتي تو كشوري زندگي ميكنيم كه يك كشور اسلامي هستش و مسئولين هم هميشه حرف از علي (ع) و فرزندانش مي زنند
ان شالا روزي برسه اين دو چند دستگي ها در كشور ريشه كن بشه و همه پيرو يك خط باشن اونم خط اميرالمونين علي (ع)
آخرین اخبار