وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

میزان حقوق "پزشکان عمومی" توهین‌آمیز است/ 800 هزار تومان حقوق یک پزشک "سازمان انتقال خون"

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه میزان حقوق دریافتی "پزشکان عمومی" به عقیده من توهین‌آمیز است، گفت: به عنوان مثال میزان دریافتی حقوق یک پزشک "سازمان انتقال خون" بدون کسری 800 هزار تومان است.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر  پزشکان به خصوص پزشکان عمومی از نظر معیشتی با مشکلات زیادی مواجه هستند که متاسفانه همین موضوع باعث شده که بخش قابل توجهی از این افراد در حوزه سلامت فعالیت نکنند.

وی با بیان اینکه میزان رقمی که برای حقوق پزشکان عمومی  پرداخت می شود به عقیده من توهین آمیز است افزود: به عنوان مثال حقوق یک پزشک در سازمان انتقال خون بدون کسری 800 هزار تومان است.

هاشمی در پاسخ به اینکه  چرا  میزان حقوق  این پزشکان  این قدر پایین است  عنوان کرد: علت آن را باید سازمان نظام پزشکی پاسخگو باشد ما  پیشنهادات خود را داده ایم و آن واقعی شدن پرداخت ها  به جامعه پزشکی است که باید مجلس و  دولت و شورای عالی بیمه  در این زمینه کمک کنند.

تعداد قابل توجهی از  جانبازان از پوشش بیمه ای مناسب برخوردار نیستند


وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه این وزارت خانه چه حمایتی هایی را از جانبازان انجام می دهد تصریح کرد: تمامی جانبازان با مشکلات درمانی مواجه هستند، ولی ما متولی آن ها نیستیم و سازمان مربوطه باید پاسخگو باشد اما باید توجه داشت  پرستاران، پزشکان و بهیاران زیادی که در زمان جنگ حضور داشتند دچار آسیب شدند و هنوز  تعداد قابل  توجهی از آنها  تحت پوشش بیمه ای مناسب قرار ندارند و هزینه های درمان را از جیب  خود پرداخت می کنند بنابراین باید سازمان  متولی این افراد و سازمان‌های بیمه ای با همکاری هم پوشش مناسب بیمه ای برای آنها ایجاد کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
ولی به نظر من حقوق پزشکان و شرایط آنها از خیلی مشاغل بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
واقعا متاسفم برای اون دسته از دوستانی که تحمل نقد رو ندارن و تا حرفی زده میشه میگن شما هم بیاین پزشکی اگه می تونین!!!
انگار عالم و آدم وقتشون رو تو بطالت گزروندن و فقط این افراد درس خوندن و زحمت کشیدن،دوستان زحمت کش پزشک با کمال احترامی که براتون قائل هستم خواهش میکنم کمی از همکاران خودتون تو سایر کشورها الگو بگیرین و اینقدر منت بر سر مردم نذارین که من درس خوندم و حرف ها و دعوا های کودکانه که واقعا از یه قشر به اصطلاح تحصیل کرده بعیده!!!
در جواب شما باید بگم اولا یک جامعه فقط به پزشک احتیاج نداره و اگر همه تو صف پزشکی میرفتن دیگه نه مهندسی بود نه کارگری نه آشپزی و...
دوما علاقه ها متفاوت هست،مطمئن باش یک دانشجوی دانشگاه شریف یا امیرکبیر یا دانشگاه تهران خیلی خیلی بهتر از بیشتر شماها می تونه حتی با تلاش کمتر به نسبت کنکور ریاضی وارد پزشکی بشه و اگه راه متفاوت انتخاب کرده بحث علاقه بوده
سوما متاسفانه آمار کنکور داره داد میزنه این حرف های شما اثر داشته و برای همین مجموع داوطلبین ریاضی و انسانی به داوطلبین تجربی نمیرسه
و در آخر هم یه فارغ التحصیل ارشد یا لیسانس روزانه اصلا حق حضور در دانشگاه دولتی رو مجدد نداره حتی اگر کنکور سراسری قبول بشه،و بیشتر باید برن بین الملل و لابد هزینه های بین الملل به گوشتون خورده برای رشته های پزشکی
دوستان خواهش مندم درج بشه تا بچه های پزشکی جواب خودشون رو بگیرن و این حرف نخ نما و کودکانه شما هم بیاین پزشکی اگ می تونین رو نگن
Singapore
MCs Nursing
۱۰:۳۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
با سلام
بنده یه پرستارم از شغلم هم راضیم شما پزشکای محترم هیچ اطلاعی نسبت به کتابای سنگین داخلی جراحی برونرسودارث پرستاری ندارید فقط میگین درسای ما سنگین سنگین...فک کردید ما تو این چهارسال کمتر از شما زحمت کشیدم اگه شما فارماکلوژی رو واستون میکنن سه قسمت تو سه ترم بهتون یاد میدن ما کلیات فارماکلوژی کاتزونگ رو مجبوریم تو یه ترم پاس کنیم...
در ضمن نگید اگه میتونستید میومدید پزشکی هرکس علاقه ی داره کسی که مدرک تافل واسه PhD میگره یعنی میتونه زبان اون کنکوری رو که شما ازش حرف میزندو 100بزنه فقط به نظرش احمقانس که دوباره بخواد کنکور بده بیاد پزشکی بخونه بعد بشه یه عمومی ترجیح میده با دکترای تخصصی بشه هیت علمی!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
با سلام خدمت دوستان پزشک و غیر پزشک
صحبتی مختصر به عنوان برادر کوچک تر با شما داشتم که آن هم از بی عدالتی و غمی هست که سالها بر من و امثال من سایه افکنه و مثل جغد شوم انگار دست بردار ما نیست و بهتر از هر کسی میدانید از چه حرف میزنم صحبت من از بیکاریست،من جوان 24 ساله تمام عمر و جوانی درس خواندم حالا فوق لیسانس مهندسی عمران را از دانشگاه دولتی گرفتم تا به خود امدم فهمیدم بیکاری موج میزند و وضعیت خراب است و باز هم منتی بر کسی ندارم،من و همه امثال من علاوه بر فشار درس های سنگین دغدغه بیکاری هم داشتیم،بر خلاف پزشکان که حداقل از کار خود مطمئن هستند،من و خیلی از مهندسین حقوق 600 تومن میگیریم و دم از کرامت نمی زنیم چه برسد به افزایش حقوق،تعهد های بالای 50 سال نسبت به ساختمان ها و ابنیه داریم و ...
صحبت از این دست موارد بی فایده هست چون راه به جایی نمی برد
Iran (Islamic Republic of)
نغمه
۱۳:۰۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
باسلام منم یک مهندس منابع طبیعی هستم در حال حاضر هیچ کاری پیدا نکردم و نیستتتت
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۶:۱۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۴
چه جالب
منم بیکارم . . .
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۳:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
بایدم دستمزدشون بالا باشه چون زحمت کشیدند.خیلی ممنون اقای وزیر که احترام واقعی پزشکان زحمت کش را سرلوحه کار خودتون قرار دادید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۴۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
این دوست عزیزمون اینگار تو این مملکت زندگی نمیکنن!! تو کشورهای پیشرفته اصلا درمان دیگه یک مسئله دست دوم به حساب میاد، اونا سالهاست تمام هزینه ها و توجهاتشون رو روی بحث بهداشت متمرکز کردن ولی عزیزان با افتخار بیان میکنن که روزی چندتا مریض می بینن ، درحال حاضر پزشک ها ماهی 7الی 8 میلیئن میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
این افرادی که مرتب نظر میدن حقوق ماما یا کاردان ها کم است مثل اینکه اصلا در مراکز بهداشت کار نکردند که ببینند تمام مسولیت بیماران تا حتی زدن یک آمپول مورد تایید پزشک باشه و در صورت بروز هر نوع مشکل پزشک باید جوابگو باشد ان هم با این دیه های بالا و راستی در طول روز یک ماما چند تا مریض مبیند و یک پزشک چند تا ؟ بعلاوه اینکه تمام بارداران مجددا باید توسط پزشک ویزیت شوند . کار کاردان هم اصولا روزی 2 -3 ساعت سیاری و نهایتا پر کردن فرم هاست!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
تا زمانی که پزشک در راس کار بهداشتیه وضعیت بهداشت و درمان ما به همین شکله چون اساسا پزشک تنها یک دید درمانی داره و به بهداشت جامعه بی توجهه، و نتیجه همین میشه که ما به جای توجه به بهداشت و پیشگیری میریم سراغ درمان و هزینه های بالایی که روی دوش مردم و مشئولان میزاره!
Iran (Islamic Republic of)
فرناز
۱۰:۴۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
شما هم اگه پروسه پزشک شدن رو طی میکردید حالا با حقوق 3 تومن هم راضی نبودید،بنده یه پزشکم که حقوقم 900 تومنه در حالی که پرستارای محل کارم بدون اضافه کاری 1200 میگیرن مثل منم مجبور نیستن کشیک 48 یا 72 ساعته بدن،لطفا پرستارا خودشونو قاطی این بحث نکنن..
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
آرش
۱۸:۱۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۳
سلام خدمت همکارگلم.باتایید فرمایشات جنابعالی من نمی دونم آخه چرا هرجا صحبت ازپزشکی این پرستاهای محترم خودشونو میخواهن بامامقایسه کنند؟!!!آیکی نهم یس بهشون بگه بابا اون موقع که مازیزکتابهای سنگین وکشیک های طاقت فرسا وپرمسئولیتم بودیم وهستیم وباوجوداین همه تبعیض شماکه درپی گپ وگوپ تون بودید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
خودت میگی از کاردانی به PHD !!!!خب اگه میتونستی از اولش میرفتی پزشکی !فکر میکنی پزشکی قبول شدن راحته یه پرسش بکن اونایی که پزشکی قبول شدن ببین چقدر واسه کنکور زحمت کشیدن ؟ اینقدر راحت قضاوت نکن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
ضمن عرض سلام وخسته نباشید خواستم از جناب اقای وزیر به خاطر اینکه حقوق ناچیز پزشکان را بیان فرمودند تشکر نمایم ایشان میدانند که این حرفه با سنوات طولانی تحصیلش چقدر سخت وپر استرس است که اگر این سنوات هفت ساله را نداشت یک پزشک راحت میتوانست از مسیر دیگریلاخره به دکترا برسد.... موقعی ما پزشکی قبول شدیم که خیلی ها حتی رتبه کاردانی هم نتونسته بودن بیارن...اما حالا وضع رتبه ای وحکم حقوقی شون از من که پزشکم خیلی بهتره ...پس توصیه میکنم بینندگان واقع بینانه قضاوتکنند......این همه سال که به ما هتک حرمت شد کسی جیزی نگفت حالا که جناب وزیر محترم خواستند مرهمی بر الام ما بگذارند به خیلی ها برخورد !!!!!!جناب اقای وزیر من با توجه به نظرات بینندگان محترم که بسیارامیزه با لطف بوده !!!خواهش میکنم برای اینکه خیلی ها ازرده نشوند از ما وحقوق نا چیز ما چیزی نگویید.. ممنونم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
آرش
۱۸:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۳
باسلام خدمت همکارمحترم.بنده هم کاملابانظرشماوهمکاران گلم موافقم این دسته چه میدانند که وقتی مریضی که درحال مرگ هستند حاضرند هرجیزی رو بدن تاسلامتیشان رابازآرند درحالی که به حقوق ما که درقبال بیگاری ازما حالاداده بشه معترض اند.ازاین افراد خواهشمندم همه جوانب سختی رو درنظرداشتن اعم ازسالهای جوانی بااون کتابهای سنگین ومشکلات وبی پولی وپول کتابهای گرون پزشکی رو نداشتن و...درحالی که الان تو روستاهم وزارت علوم محترم زحمت کشیدن ومجوز دانشگاه دادن.
Germany
خسته
۱۶:۴۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
تو این مملکت فقط قشر پزشک ادم محسوب میشه و لاغیر
Iran (Islamic Republic of)
بزشک بازنشسته
۱۸:۵۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
با این عدم کنترل داروخانه ها در فروش داروهای ازاد . فشار شرکتهای بیمه در محدودیت نوشتن دارو؛ بی گاری کشیدن بزشکان عمومی توسط سازمانهای دولتی می شود بزشک عمومی وضعش خوب باشه حساب بزشکان متخصص از اینها جداست .سالهای دهه اول انقلاب قبل از ان وقتی فیش حقوقی بزشک عمومی را با کارمند ساده اداره مقایسه میکردید حداقل ده برابر بود به نسبت زحمتی که می کشید وقتی که می گذاشتند مزد عادلانه ای می گرفتند. اما الان شما فیش حقوقی بعضی از بهورزان روستایی را ببینی سواد زیر دیبلم دارند از بزشکان عمومی بالاتره در هیچ کجای دنیا اینجوری نیست معتقدم این دولت با احیای سازمان مدیریت بایدفکری به حال بزشکان عمومی بشود همینطور بازنشستگان که سالها باحقوق دریافتی کم در خدمت دولت بودند حالا هم با حقوق بازنشتگی اندک مجورند با غول تورم بجنگند وهرگز هم از خط فقر بالاتر نمی ایند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
آقای وزیر محترم.یعنی یه عمر داره به کارگران و کارمندان تو این مملکت توهین میشه؟لطفا حرف دهان رو مزه مزه کنید بعد بگید.چه فرقی هست بین یه کارگر با یه پزشک عمومی؟البته که در تمام دنیا فرقی نیست اما اینجارو نمیدونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
چیزی که جناب وزیر فرمودن حکم حقوقی که بر اساس مدرک تعیین شده اما جناب وزیر:
1-پزشکی که تو سازمان های دولتی کار میکنه حق محرومیت از مطب میگیره
2-اضافه کاری 175 ساعت فول در ماه میگیره
3-نظام نوین می گیره
4-بابت شیفت هایی که در بیمارستان ها و... می ده پول می گیره
5-بابت حق مسئولیت پول می گیره
6-بابت ماموریت پول می گیره
7-پاداش می گیره
8-هیات امنا می گیره
9-.....
سرجمع می شه 3 تا 4 میلیون شاید هم بیشتر
به نظر شما کمه
اما یه نفر که از دوره کاردانی شروع کرده و رفته PHD گرفته فکر میکنین چقدر حقوق می گیره
اینم دکترا داره اونی هم که پزشک عمومی هستش دکترا داره
مگه یه پزشک چند سال بیشتر از یه کارشناس یا کارشناس ارشد بیشتر در خونده که دریافتی اش 5 تا 6 برابر این افراد است
اگر پزشک ها پول ندارن از کجا میارن ساختمان سازی می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
فکر کنم جناب دکتر از حقوق پزشکان در طرح پزشک خانواده اصلا خبر ندارن به طوری که یه پزشکی که در طرح پزشک خانواده روستایی کار می کنه کمتر از 3 میلیون تومان نیمگیره
به طوری که این پزشکایی که در طرح پزشک خانواده کار می کنن فقط پرونده ها را مهر می زنن بدون اینکه بیمارها رو ویزیت کنن و...
ساعت 9 میان سر کار ساعت 11 جیم میشن معروفن به 911
حالا برین ببینن حقوق بقیه کادر مراکز بهداشتی درمانی چنده 700 تا 800 تومان
آقای وزیر هم چون خودشون پزشک تشریف دارن فقط از پزشکها دفاع میکنن و فکر میکنن همه کارمندهای وزارت بهداشت پزشک تشریف دارن چون تو وزارتخونه همه کارشناس های بخش های مختلف پزشکن و ایشون بقیه کادرهایی که تو مراکز محیطی کار میکنن رو نمی بینن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
یک پزشک معاینه مریض میکنه بقیه کارای مریض با پرستار حا لا بیاید نگاه حقوق پرستارای بیچاره کنید جناب وزیر به خدا سوگند میخورم هیچ پزشگی از لحاظ مالی وضعش بد نیست مگر اینکه کارکن نباشه و بنده با نطر رضا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۲:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
مگه قرار همه بیل بزنن پول دربیارن پزشک تواناییشو داشت رفت پزشک شد.اگه تشخیص ومعاینه پزشک نباشه پرستار به چه درد میخوره؟؟؟؟اینوبگم که من پزشک نیستم یک ماما ام ازحقوقمم راضی نیستم درحالیکه نصف ویزیتای پزشک مرکز رو هم جای ایشون من انجام میدم اینکه حقوق ما خوب نیست دلیل نمیشه پزشک روبکوبیم
Iran (Islamic Republic of)
دامپزشک
۱۳:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
آقای وزیر به همکاران سازمان دامپزشکی نیز بفرمایید حقوق 800 هزارتومانی دکتر دامپزشک نیز خیلی خیلی توهین آمیز است. البته ناگفته پیداست که پزشکان کسری درامد خود را تا سقف 10 میلیون تومان در ماه از طریق زیر میزی کسب می کنند که خوشبختانه برای دامپزشکان امکان پذیر نیست
Netherlands
حمیدرضا
۱۳:۴۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
800 تومن که خوبه حقوق 500 تومن کارگران کارخانه ها با سختی بیشتر توهین آمیز نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند دانشگاه پزشکی
۱۳:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
جناب وزیر . آیا حقوق کارمند وزارت بهداشت در دانشگاههای پزشکی که بعد از 20 سال بامدرک ارشد 800 تومان بدون کسورات !! توهین آمیز نیست !
کمی بفکر کارمند خودتون هم باشید..
-
حسن
۱۳:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
انشا الله در حد حرف وشعار نماند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
من خودم تو علوم پزشکی کار میکنم
حقوق پایه روی فیش همون 700 800 تومنه ولی دریافتی با کارانه و ...
بالای 3-2 میلیونه.
اینو واسه مسئولین میگم
به نظر شما اینکه یک فارق التحصیل نرم افزار کامپیوتر سرایداری کنه باید اسمشو چی بزاریم
Iran (Islamic Republic of)
sara
۱۳:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
جناب وزیر شما به 800 هزار تومان میگین توهین آمیز ... پس من فوق لیسانس مهندسی برق که حتی یک ریال نمیتونم درآمد داشته باشم چی بگم....
انتظار دارین همه حقوق شماها میلیونی باشه اما جامعه مهندسینی مثل من با مدارک عالیه از دانشگاه های دولتی و رتبه اول دانشگاه بیکار بمونیم خیلی ظلمه به خدا
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته فر هنگي
۱۳:۲۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
جناب وزير انصاف نيمي از ايمان است .چرا بازنشستگاني كه 700 هزار تومان دستمزد ميگيرند آنهم با يك خانواده چند ده نفري نوه داماد و عروس فرزند مايه شرمساري بشمار نمي رود و توهين محسوب نمي گردد اما حقوق پژشكان توهين برايشان مي شود /
Iran (Islamic Republic of)
پرستار
۱۳:۰۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
آقای وزیر چرا فقط به پزشک ها توجه می کنید؟؟
چرا به پرستار ها که 60 درصد پرسنل بیمارستان رو تشکیل میدن بی توجهی می کنید؟؟؟
من یک دانشجوی پرستاری هستم که واقعا نگران آیندمم، اگه همین منوال ادامه داشته باشه مطمئنا میرم کشوری مثل کانادا، چرا نباید طرح و سربازی مون یکی باشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهندس راه و شهرسازی بوشهر
۱۲:۴۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
آقای وزیر به همکارتان وزیر راه و شهرسازی هم بگویید که حقوق مهندسین راه و شهرسازی با ۶۰۰ هزار تومان نیز توهین آمیز است.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
هر اتفاق بدی که در این حوزه می افته به دلیل سوء مدیریت و مدیریت سلیقه ای بخشهای بهداشت و درمان است به عنوان مثال استفاده از پزشک عمومی به عنوان مسئول مرکز بهداشتی درمانی یا بدتر از اون رئیس مرکز بهداشت و خیلی بدتر از اون مدیر شبکه بهداشت و درمان و بسیار بسیار بدتر از اون استفاده از یک پزشک متخصص به عنوان رئیس دانشگاه و ............
آخرین اخبار