منصوری آرانی در دیدار با سفیر یونان تاکید کرد

حمایت مجلس از هر اقدامی برای گسترش همکاری‌ها با یونان

رئیس گروه دوستی ایران و یونان همچنین همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور را جزء مهمی از روابط دو کشور قلمداد کرد و گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و یونان از هر اقدامی برای گسترش همکاری‌های دو کشور حمایت می‌کنند.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "نیکلاس گالیتیدیس" سفیر یونان در تهران عصر امروز یکشنبه(10آذرماه) با "حسینعلی منصوری آرانی" رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و یونان دیدار و گفتگو کرد.

منصوری در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی مثبت روابط ایران و یونان نسبت به توسعه و گسترش این روابط در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ابراز امیدواری کرد.

وی در ادامه با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات اخیر با گروه 1+5 توافقات حاصله را نقطه عطفی جهت بهبود روابط دو کشور دانست و گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران همواره صلح‌آمیز و در چارچوب ان‌پی‌تی بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ریاست یونان بر اتحادیه اروپا در نیمه اول سال 2014، نسبت به بهبود فضای همکاری‌های میان ایران و اتحادیه اروپا به ویژه رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی ابراز امیدواری کرد.

رئیس گروه دوستی ایران و یونان همچنین همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور را جزء مهمی از روابط دو کشور قلمداد کرد و افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و یونان از هر اقدامی برای گسترش همکاری‌های دو کشور حمایت می‌کنند.

در ادامه نیکلاس گالیتیدیس سفیر یونان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به علاقه‌مندی یونان جهت تعمیق و توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و یونان به‌عنوان مهد تمدن غرب و شرق دارای مناسبات تاریخی و طولانی با یکدیگر بوده و این سابقه مثبت در ارتقای روابط دو کشور به ویژه در بُعد پارلمانی تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار