منصوری آرانی در دیدار با سفیر سوئیس در تهران:

سابقه روابط ایران و سوئیس 140 ساله است/ سوئیس شریک خوبی برای ایران محسوب می‌شود

عباسعلی منصوری آرانی در دیدار با سفیر سوئیس در تهران گفت: سوئیس برای ما کشوری با اهمیت است و ترجیح می‌دهیم در شرایط کنونی، روابطمان با سوئیس، در بهترین وضعیت باشد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "عباسعلی منصوری آرانی" ظهر امروز با سفیر سوئیس در تهران دیدار و گفتگو کرد.

وی با بیان اینکه روابط بین پارلمان‌ها در توسعه مناسبات بین دو کشور تاثیرگذار است، گفت: روابط ایران با سوئیس از فراز و نشیب‌های متعددی برخوردار بوده اما همواره سوئیس نزد کشور ما، از شرکای بسیار خوب تلقی می‌شود.

منصوری آرانی افزود: امروز، نسبت به گذشته شرایط هم برای ما و هم برای شما، شکل متفاوتی به خود گرفته است، بنابراین تلاش مشترک می‌تواند در بهبود هر چه بیشتر روابط دو کشور موثر باشد و بر این اساس، پارلمانی‌های دو کشور باید از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشد.

رئیس گره دوستی پارلمان ایران–سوئیس در ادامه ضمن اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت دعوت از گروه دوستی پارلمانی سوئیس برای سفر به کشورمان، اظهار کرد: سوئیس برای ما کشوری با اهمیت است و ترجیح می‌دهیم در شرایط کنونی، روابطمان با سوئیس، در بهترین وضعیت باشد.

منصوری آرانی در بخش دیگری از سخنان خود، به سابقه‌140 ساله روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: سفرا نقش مهمی در تاریخ کشورها دارند و امیدوارم مدت زمان ماموریت شما در ایران، بهترین دوره‌ روابط ایران و سوئیس در تاریخ سیاسی دو کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه مبنای توسعه روابط احترام متقابل است، گفت: توافقنامه‌ ژنو حاکی از آن بود که همه اقدامات ما در مسیر صلح آمیز بوده است و ما بعد از توافقنامه، بر اساس نوع رویکرد کشورها، روابطمان را تنظیم می‌کنیم.

همچنین در ادامه این دیدار، سفیر سوئیس نیز با اشاره به اهمیت تقویت روابط ایران و سوئیس گفت: ماموریت من به ایران، با هدف بهبود چشمگیر روابط دو کشور صورت گرفته و در این راستا اطمینان می‌دهم که گسترش روابط بین دو پارلمان از وظایف مهم من خواهد بود.چرا که هر دوی ما ، هف مشترک داریم و باید برای رسیدن به آن هدف، همکاری داشته باشیم.

جولیو هاز در ادامه افزود: در ارتباط با اصل اعمال و اجرای تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، کشور سوئیس صرفا به جهت عضویت در این اتحادیه، نقش اندکی را به عهده داشته و در بخش‌هایی از تحریم‌ که مربوط به بانک مرکزی ایران بوده، مشارکت نکرده و به ممنوعیت واردات اقدام ننموده است.

وی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد با توجه به مذاکرات صورت گرفته به زودی شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود و ایران، جایگاه اصلی‌اش را در دنیا دوباره پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار