سفیر سابق ایران در مکزیک:

گسترش مناسبات ایران با همسایگانش در منطقه از اولویت‌های 34 ساله کشورمان است

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: گسترش روابط با کشورهای همسایه همچون ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و دریای خزر از اولویت‌ سیاست‌های جمهوری اسلامی است که کشورمان طی 34 سال گذشته همواره بر آن تاکید کرده است.

"محمد حسن قدیری ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گسترش روابط ایران با کشورهای منطقه و سفرهای مقامات مسئولین این کشورها پس از توافقنامه ژنو، گفت: گسترش روابط با کشورهای همسایه همچون ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و دریای خزر از اولویت‌  سیاست‌های جمهوری اسلامی است که کشورمان طی 34 سال گذشته همواره بر آن تاکید کرده است.

وی ادامه داد: سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه در تلاش هستند که با ارائه اطلاعات اشتباه به سران کشورهای مذکور به گسترش موج بدبینی و ایجاد حس سوءظن نبست به جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: گسترش سفرهای مسئولین منطقه همچون سفر "داوود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه به ایران از یک سو و سفر وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای همسایه پس از توافقنامه ژنو از سوی دیگر،موجب افزایش ارتباطات دیپلماتیکی کشورمان با سایر کشورهای منطقه در سطوح بالا شده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک در پایان سفر مسئولین منطقه به جمهوری اسلامی ایران را امری مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: این اقدام ضمن شناخت بهتر مواضع ایران در قبال کشورهای منطقه به رفع سوء‌تفاهمات و گسترش بیشتر روابط دیپلماتیکی با سایر کشورها می‌انجامد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار