ظهر امروز صورت گرفت؛

مذاکره وزرای خارجه ایران و امارات درباره برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور

تبادل‌نظر درباره تمهیدات لازم برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از محورهای مذاکرات وزرای خارجه ایران و امارات بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان طی سفرش به امارات متحده عربی، ظهر امروز با "شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان" همتای اماراتی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
وی در این دیدار توسعه و تعمیق روابط برادرانه با کشورهای همسایه به‌ویژه امارات متحده عربی را سرلوحه کار در دولت جمهوری اسلامی تلقی و تصریح کرد: سفر اینجانب به امارات نشان‌دهنده علاقمندی ما به توسعه مناسبات است و باید در بخش همکاری‌های سیاسی رایزنی‌ها و مشورت‌ها را بیشتر کنیم تا بتوانیم یک برنامه اجرایی برای همکاری‌ها تنظیم کنیم.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن اشاره به همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات مسئله فعال‌تر شدن بخش‌های خصوصی دو کشور با ایجاد تسهیلات لازم در این زمینه را مورد توجه قرار داد.
 
ظریف با بیان اینکه توافق ایران و 1+5 در ژنو گام بلندی در جهت صلح، ثبات و آرامش در منطقه و مشارکت جمعی و همکاری همه‌جانبه است، خاطرنشان کرد: ما خواستار حفظ ثبات، امنیت، اقرار، آرامش و اعتدال در منطقه هستیم.
 
وی با تاکید بر اینکه تقویت هر چه بیشتر مناسبات بین دو کشور و تکیه بر اشتراکات، زمینه‌های رفع سوءتفاهمات و موانع احتمالی را از بین می‌برد، اظهار داشت:‌ ما به دنبال توسعه مناسبات و تقویت آن در جهت منافع مشترک دو کشور و ملت هستیم.
 
ظریف تصریح کرد: ما خود را عضو خانواده‌ای می‌دانیم که در آن هر گونه تهدیدی متوجه تمام اعضاء خواهد بود همچنین امنیت دیگران را امنیت خود می‌دانیم و نسبت به تهدید چنین دیدگاهی داریم.
 
وزیر خارجه امارات در این دیدار نیز به سفر اخیرش به تهران اشاره و علاقمندی کشورش را برای تقویت مناسبات دو کشور در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اعلام کرد.
 
شیخ عبدالله‌بن زاید همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های چندجانبه،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار داد.
 
ضرورت ایجاد زمینه‌های لازم برای فعال‌تر شدن بخش‌های خصوصی ایران و امارات نیز از دیگر محورهای مورد تائید شیخ عبدالله بود؛ تبادل نظر درباره تمهیدات لازم برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از محورهای مذاکرات وزرای خارجه ایران و امارات بود.
 
گفتنی است، وزرای خارجه ایران و امارات بر سر میز ناهار به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند.
 
شایان ذکر است، وزیر خارجه کشورمان صبح امروز در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود وارد ابوظبی پایتخت امارات شد.
 
ظریف همچنین یکشنبه به کویت و عمان و دوشنبه به قطر سفر کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار