در نمایشگاه الکامپ گزارش شد؛

بهره برداری 40 درصدی مردم از "شبکه ملی سلامت"

در این غرفه به معرفی "شبکه ملی سلامت" که از 2 سال پیش راه اندازی شده است پرداخته می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اورژانسit باشگاه خبرنگاران دیروز همزمان با افتتاح نمایشگاه الکامپ در بین غرفه های دولتی؛ نام وزارت بهداشت نیز به چشم می‌خورد که در این غرفه کارشناسان به معرفی طرح شبکه ملی سلامت به مردم می پردازند.

 این شبکه در واقع یک زیر ساخت ارتباطی در بخش بهداشت و درمان کشور به حساب می آید.

 این شبکه به منظور  تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت که 4 سال پیش طرح آن در کشور آغاز شد ایجاد شده است، که در واقع برای اجرای طرح تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت به شبکه  ملی سلامت نیاز است و نکته  جالب اینجا است که این طرح ( شبکه ملی سلامت) پس از طرح پرونده سلامت در واقع نیاز این پرونده ها است که ایجاد شده است.

 این شبکه 1 سال پیش ایجاد شده و  دارای 27 هزار نقطه زیر ساختی است که تا به امروز 10 هزار نقطه از آن در کشور وصل شده است و توزیع آن در 55 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور نیز از جمله فعالیت های انجام شده در زمینه شبکه ملی سلامت بوده است.

 گفته می‌شود که علاوه بر 27 هزار نقطه عمومی، 30 هزار نقطه اختصاصی نیز وجود دارد، با توجه به اینکه تنها 40 درصد از این پروژه ملی آماده  بهره برداری است، اما مسئولان وزارت کشور از حدود یک  ماه گذشته شروع به خدمت رسانی در همین 40 درصد شبکه ایجاد شده کرده اند.

 این کار در  واقع با هجرت فعالیت های الکترونیکی وزارت بهداشت از اینترنت به شبکه های داخلی ( اینترانت) صورت گرفته است. امید می رود با تکمیل 60 درصد باقی مانده پروژه این کار ظرفیت بالاتری در کشور انجام بگیرد.

 با  ایجاد این پروژه، از رفت و آمد مردم به وزارت خانه که مشکلاتی هم برای آنها  به وجود می آورد کاسته خواهد شد و بنابراین سرعت خدمات رسانی عمومی در سراسر کشور افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.