دست و پایتان را با این روش از خواب بیدار کنید

برای اکثر ما اتفاق افتاده که گاهی دست و یا پاهای ما بی‌حس می‌شود که اصطلاحا می‌گوییم به خواب رفته‌اند اما دلیل این بی‌حسی و کرختی دست و پا‌ها چیست؟

دکتر غلام رضا رئیسی متخصص طب فیزیکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کرختی، گزگز، سوزن سوزن شدن و خواب رفتگی دست و پا، یک علامت غیر طبیعی در بدن است و اغلب در انگشتان کف و جلوی پا‌ها و بازو‌ها احساس می‌شود.

وی گفت: نشستن و یا ایستادن طولانی مدت در یک وضعیت ثابت، آسیب به عصب در قسمت گردن و یا پایین کمر، بیماری تنگی کانال نخاعی و فشار بر روی اعصاب محیطی به علت بزرگ شدن عروق و یا تومورهای سرطانی، ازعلل گزگز و سوزن سوزن شدن دست و پا است.

رئیسی ادامه داد: دیابت، میگرن، کمبود ویتامین B۱۲، آسیب عصبی به علت سرب، الکل و توتون، گاز گرفتگی حیوانات و نیش حشرات نیز باعث این بیماری می‌شوند.

 وی تصریح کرد: برای درمان این مشکل باید علت آن را مشخص و رفع کرد.

 وی افزود: برای جلوگیری از خواب رفتن دست و پا توصیه می‌شود هنگام خواب دست‌ها را زیر سر قرار ندهید، روی دست‌ها نخوابید، از بالش‌های نرم استفاده کنید و زیر زانو‌ها هم بالش قرار دهید.

این متخصص طب فیزیکی تاکید کرد: ورزش مرتب نظیر راه رفتن، دویدن و شنا کردن جریان خون را افزایش می‌هد و مانع خواب رفتن و بی‌حسی دست و پا می‌شود، همچنین مصرف دخانیات باعث اختلال در جریان خون شده و این حالت را شدت می‌بخشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: گزگز ، دست پا ، اعصاب ، شنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار