حجت‌الاسلام ذوالنور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمریکا نطفه توافقنامه ژنو را منعقد نشده، سقط کرد/ هرگونه عهدشکنی غرب از سوی ملت پاسخ داده می‌شود

یک کارشناس سیاسی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی غرب علیه کشورمان گفت:دیپلمات‌های ما باید محکم وارد میدان شده و به غرب بفهمانند هرگونه عهدشکنی و تخطی به صورت قاطع پاسخ داده خواهد شد.

"حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب پیرامون دشمن‌شناسی، اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به کرات بیان کردند که بایستی دشمن را شناخت و زوایای پس‌ذهن آن را خواند.

وی ادامه داد: اگر دشمن را شناختیم، گول دوچهرگی، دورویی و لبخند آن را نخواهیم خورد، بنابراین بدانیم دشمن با لبخند یا اخم ، با هویج یا چماق پای میز مذاکره یا شام در میدان نبرد و دیپلماتیک یا جبهه نبرد سخت به دنبال نابودکردن ماست.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه "دشمن ایمانی نداشته و قسم و عهد نخورده است"، اضافه کرد: گذشته نشان داده که هر دولتی به آمریکا اعتماد کرد، نتیجه منفی گرفت و هر دولتی که به غرب خوشبین بود نتیجه کارش خدمت به مردم نبود.
 
وی با بیان اینکه باید از رفتار دشمن و حرکت گام به گام طرف مقابل با خود مطمئن شویم، تاکید کرد: باید بهای هر کاری را به اندازه همان کار دهیم نه اضافه بر آن، لذا باید توجه داشت که امتیاز اضافه به دشمن نداده و دشمن نیز امتیاز کمی به ما ندهد، لذا اگر دشمن نقض عهد کرد به همان میزان باید با آن برخورد کرده و موضع بگیریم.
 
حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه با وجود پشتیبانی ملت دیپلمات‌های ما از چیزی نترسند، تصریح کرد: اگر ملت ببیند دشمن سرسوزنی در جهت تحقیر آنهاست، با اقتدار می‌ایستد، بنابراین دیپلماتهای ما هیچ‌گاه دچار وادادگی نشوند.
 
این کارشناس سیاسی با اشاره به حضور بازرسان آژانس انرژی اتمی در نیروگاه‌های هسته‌ای ایران، بیان داشت: بازرسان از رآکتور آب سنگین اراک بازدید کرده و دیپلمات‌های ما قول بازرسی از معدن اورانیوم گچین در بندرعباس را نیز به آنان دادند، بنابراین دیپلمات‌ها در اعطای مجوز به بازرسان به منظور بازرسی از تاسیسات هسته‌ای کشور، تجدیدنظر کنند.
 
حجت الاسلام ذوالنور موافقنامه ژنو را نطفه منعقدنشده  ارزیابی و تصریح کرد: آمریکا نطفه موافقتنامه ژنو را منعقدنشده سقط کرد، بنابراین سیسمونی دادن برای نوزاد سقط شده معنا ندارد.
 
جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: تعلیق غنی‌سازی 20 درصد و اجازه بازرسی به بازرسان آژانس سیسمونی بود برای نوزاد موافقتنامه ژنو که ایران در جهت رفع کامل تحریم‌ها آماده کرد؛ دیپلمات‌های ما باید محکم وارد میدان شده  و به غرب بفهمانند، هرگونه عهدشکنی و تخطی که در مسیر پرفراز و نشیبی که با مردم ما در پیش گرفته‌اند به صورت قاطع پاسخ داده خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار