بازرسان خنثي کردن بمب ونزوئلا، يک فروند هواپيماي فرانسوي را بازرسي کردند

کارشناسان خنثي کردن بمب در ونزوئلا در اواخر وقت روز شنبه يک فروند هواپيماي شرکت هواپيمايي ايرفرانس را پيش از پرواز به سوي پاريس بازرسي کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزتاری آسوشيتدپرس، اين اقدام بعد از آن صورت گرفت که مقامات فرانسوي به مقامات ونزوئلايي اطلاع دادند يک گروه تروريستي احتمالا در نظر دارد اين هواپيما را در آسمان منفجر کند. 

"ميگوئل رودريگز توريس" وزير کشور ونزوئلا،‌ به تلويزيون دولتي اين کشور گفت يک تيم بيش از 60 نفره از کارشناسان خنثي کردن بمب به بازرسي هواپيما پرداختند. 

به دنبال دريافت خبر بمب گذاري احتمالي در هواپيماي پرواز شماره 385 شرکت هواپيمايي ايرفرانس که قرار بود در ساعت هفت و 25 دقيقه به وقت محلي به سوي پاريس پرواز کند،‌ مسافران هواپيما تخليه شدند. 

مقامات فرانسوي اعلام کردند خبر بمب گذاري احتمالي در اين هواپيما را از يک منبع موثق دريافت کرده بودند. 

وزير کشور ونزوئلا گفت: «ما نمي خواهيم درباره انگيزه چنين اقدامي اظهار نظر کنيم،‌ زيرا اطلاعاتي که در اختيار داريم به طور مستقيم از دستگاه هاي اطلاعاتي فرانسوي دريافت شده است.» 

وي گفت کار بررسي اطلاعات دريافتي ادامه دارد.

مسئولان دستگاه هاي اطلاعاتي ونزوئلا و نيز مسئولان فرودگاهي در کاراکاس هنوز در اين باره اظهار نظري نکرده اند. 

امريکا هشدار داده است گروه هاي تروريستي مستقر در خاورميانه تلاش کرده اند خود را به ونزوئلا برسانند.

به گفته امريکايي‌ها، اين گروه هاي تروريستي از تلاش هاي هوگو چاوز، رئيس جمهور فقيد ونزوئلا،  براي نزديک شدن به ايران و سوريه به عنوان پوششي براي ورود به ونزوئلا استفاده کرده اند. امريکا دولت هاي ايران و سوريه را حامي تروريسم مي‌داند. 

وزارت امور خارجه امريکا در تازه ترين ارزيابي خود از تهديدات تروريستي در نيمکره غربي ضمن انتقاد از همکاري نکردن ونزوئلا با فعاليت هاي ضد تروريستي اعلام کرد در حال حاضر هيچ گروه تروريستي شناخته شده اي در منطه فعاليت ندارد. در اين گزارش تصريح شده است به نظر مي رسد فعاليت گروه هايي مانند حزب الله لبنان و القاعده به گرد‌آوري کمک مالي و پول شويي محدود بوده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار