مدير مركز گسترش مستند و تجربي:

مسير مديران قبلي را با گام‌هاي بلندتر و محكمتري ادامه مي‌دهيم

مسير مديران گذشته گسترش مستند و تجربي را همراه با گام‌هاي بلندتر و محكمتر ادامه مي‌دهيم.

سيد محمد مهدي طباطبايي‌نژاد، مدير مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در خصوص هفتمين جشنواره بين المللي فيلم مستند ايران گفت: بيش از یک هزار و 10 فيلم به جشنواره سينما مستند در بخش ملي و بين‌المللي راه يافت كه از اين تعداد 117 فيلم به بخش مسابقه ملي و 65 فيلم در بخش مسابقه بين‌الملل پذيرفته شده است.

وي افزود: در مجموع فيلم‌هاي بين الملل، ملي و جنبي ما بيش از 260 فيلم است كه در طول يك هفته در جشنواره سينما حقيقت به نمايش گذاشته شده است.

طباطبايي ادامه داد: در هفتمين جشنواره سينما حقيقت بخش‌هايي چون مرور سينماي هنر داريم و در بخش ديگر هشت فيلم شاخص از هشت کشور حوزه تمدن ايران تحت عنوان ميراث مشترك به نمايش در مي‌آيد.

وي تصريح كرد: همچنين در بخش ديگر اين جشنواره پنج فيلم تحسين شده سال 2013 جهان از بهترين‌هاي سينماي جهان را شاهد هستيم.

طباطبايي اظهار داشت: در هفتمين دوره از جشنواره سينما حقيقت نيز كارگاه‌هاي آموزشي و پژوهشي با حضور اساتيد شاخص سينماي مستند و ايران در موسسه فرهنگي هنري صبا برگزار مي‌شود و همچنين حدود 40 مهمان طراز اول از سينماي مستند جهان نيز در اين جشنواره شركت كرده‌اند.

وي بيان كرد: جشنواره سينما حقيقت، جشنواره برگزاري و نمايش فيلم‌هاي مستند است و مركز گسترش و سينمايي مستند وتجربي از سينمايي مستند و كساني كه در جشنواره صاحب عنوان شود در طول سال حمايت مي‌كند.

وي اظهار داشت: خوشبختانه سينما حقيقت در طول اين سال‌ها روند خوبي داشته و توانسته خود را به عنوان يك جشنواره معتبر حفظ كند ما هم امسال تلاش كرديم مسير گذشته را باگام‌هاي بلندتر و محكمتر ادامه دهيم.

وي خاطر نشان كرد: بنابراين تلاش مي‌كنيم در كيفيت برگزاري و‌ آثار مستند شرايط مساعد و بهتري فراهم شود و اميدواريم تلاش ما مورد قبول دوستان در سينماي مستند واقع شود.

انتهاي پيام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار