ساری /

جنگل های مازندران مملو از آثار تاریخی و طبیعی ارزشمند

جنگل های مازندران مملو از آثار تاریخی و طبیعی ارزشمند است

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:جنگل های این استان مملو از آثار تاریخی و طبیعی ارزشمند است که به دلیل فراهم نشدن زیرساخت های لازم برای استفاده از آن، عجله ای نسبت به معرفی آن ها نداریم.

نوبخت افزود: معرفی شدن برخی از این آثار همانند چشمه سورت،موجب وارد شدن آسیب های جبران ناپذیر به این گنجینه طبیعی بی نظیر جهان شده است.

وی به ساخت تله کابین بهشهر در محدوده جنگل عباس آباد اشاره کرد و گفت:در اختیار قرار دادن بخشی از مجوزهای لازم اجرای این طرح از اختیارات مازندران خارج و لازم است این مجوزها از طریق سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اخذ شود.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری افزود:از همه توان برای اجرای این گونه طرح ها که می تواند موجب فراهم شدن فرصت های شغلی پایدار شود، استفاده می کنیم.

نوبخت تصریح کرد:پارک جنگلی عباس آباد بهشهر،مساحتی در حدود 138 هکتار داردکه درحال حاضر فقط از حدود 10هکتار این مجموعه برای فعالیت های گردشگری استفاده میشود.

نوبخت گفت: تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری این طرح می تواند موجب شناسای دقیق و بموقع مشکلات و زمینه ساز برای حل آن شود./س

انتهای پیام ///

برچسب ها: جنگل ، مازندران ، آثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.