سمنان/

استاد دانشگاه سمنان در زمره 100 دانشمند ریاضی جهان قرار گرفت

استاد ریاضی دانشگاه سمنان در فهرست 100 دانشمند ریاضی برتر جهان در سال 2013 قرار گرفت.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،ˈمجید اسحاقیˈ استاد ریاضی دانشگاه سمنان امسال موفق به کشف و ارائه کوتاهترین راه حل معمای ریاضی شده است.
خبرگزاری علمی تامسون رویترز وابسته به موسسه آی اس آی هر سه ماه فهرست دانشمندان برتر ریاضی جهان را اعلام می کند که نام ˈمجید اسحاقیˈ در سال 2013 در همه فهرست های منتشر شده این خبرگزاری وجود دارد.
این استاد ریاضی گفت: ریاضیات را از دوران دبیرستان پیگیری کرده و با اثبات یک قضیه ریاضی در این دوران استعداد در این عرصه را بروز داده است.
اسحاقی هم اکنون 41 ساله است و از سال 83 به عنوان استاد تمام دانشگاه سمنان فعالیت می کند و 10 دانشجوی دکتری تحت پوشش وی قرار دارند.
رییس دانشگاه سمنان نیز گفت: گروه ریاضیات ایران پس از 41 سال توانست کوتاهترین راه حل معمای ریاضی را کشف و با تایید استادان ریاضی جهان آن را در مجله بین المللی ˈ Advances in Mathematicsˈ به چاپ برسانند.
ˈعلی خیرالدینˈ با بیان اینکه این دانشگاه سرپرستی این گروه تحقیقاتی را بر عهده داشته است گفت: اعضای گروه حل این مساله ˈمجید اسحاقیˈ از دانشگاه سمنان ، ˈاسماعیل نیکوفرˈ از دانشگاه پیام نور تهران و ˈعلی عبادیانˈ از دانشگاه ارومیه بودند.
ˈمجید اسحاقیˈ سرپرست گروه محققان نیز اظهار داشت: قضیه کانتیویتی لیب نخستین معمای ریاضی در زمینه توابع محدب است که مهمترین توابع در آنالیز کاربردی است و در مکانیک کوآنتوم ، صنایع نظامی و فضایی کاربرد دارد.
مقاله استاد دانشگاه سمنان کوتاهترین و جدیدترین اثبات برای قضیه ˈLiebˈ است.
Advances in Mathematics یکی از مهمترین مجلات در ریاضیات محض است و بسیاری از مقالاتی که در این مجله چاپ می شوند راه جدیدی در ریاضیات باز می کنند.
چاپ مقاله در این مجله نشان دهنده پیشرفت سطح علمی کشور در رشته ریاضیات است.
پروفسور لیب استاد برجسته ریاضی فیزیک جهان در سال 1972، قضیه کانتیویتی را مطرح و آن را در مجله ادونس مت به چاپ رساند./س

برچسب ها: دانشمند ، ایرانی ، ریاضی ، معمای ، لیپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.