گزارش/ قضا در هفته‌ای که گذشت

روزهایی که با دادگاه اختلاس از بیمه ایران سپری شد/ واگذاری پرونده تامین‌ اجتماعی به سازمان بازرسی

مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله عدم حضور "م.ر" در دادگاه اختلاس از بیمه ایران، دستگیری جاسوس انگلیسی در کرمان، ارجاع "پرونده تامین اجتماعی" به سازمان بازرسی کل کشور، متهمی که از دادگاه راهی بیمارستان شد، ادامه دادرسی اختلاس از بیمه ایران هفته آتی برگزار خواهد شد، مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله عدم حضور "م.ر" در دادگاه اختلاس از بیمه ایران، دستگیری جاسوس انگلیسی در کرمان، ارجاع "پرونده تامین اجتماعی" به سازمان بازرسی کل کشور، متهمی که از دادگاه راهی بیمارستان شد، ادامه دادرسی اختلاس از بیمه ایران هفته آتی برگزار خواهد شد، مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

** دور جدید دادگاه‌های رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در  شعبه 79 دادگاه کیفری به صورت علنی برگزار شد.





حضور تمامی متهمین در همه جلسات دادگاه الزامی است/ عدم حضور "م.ر" در دادگاه/ تفهیم اتهام برخی افراد توسط قاضی دادگاه

 قاضی "محمدی کشکولی" در تمامی جلسات دادگاه حضور همه متهمین را الزامی دانست که در این راستا "م.ر" در جلسات دادگاه حضور نداشت، همچنین در سومین روز از دادگاه تفهیم اتهام برخی افراد توسط قاضی دادگاه صورت گرفت.


** متهم مذکور در 11 نوبت در داخل و خارج از کشور به‌صورت حضوری با افسران اطلاعاتی کشور انگلیس ارتباط برقرار کرده و در هر ملاقات نیز اطلاعات مورد نظر سرویس جاسوسی مذکور را تحویل داده.





دستگیری جاسوس انگلیسی در کرمان

 رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) یک جاسوس MI6 در کرمان شناسایی و دستگیر شد.

** پرونده تخلفات تامین اجتماعی از سوی سازمان بازرسی کل کشور در دست بررسی است که گزارش نهایی آن به زودی اعلام خواهد شد.





ارجاع "پرونده تامین اجتماعی" به سازمان بازرسی کل کشور/ گزارش نهایی به زودی اعلام می‌شود

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور از واگذاری پرونده تامین اجتماعی به سازمان بازرسی خبر داد.


** هفته گذشته طی سه روز برگزاری دادگاه‌های علنی به اتهامات برخی متهمان این پرونده رسیدگی شد.






پایان چهارمین جلسه دادگاه/ ادامه رسیدگی فردا/ قاضی کشکولی: این هفته دادگاه اختلاس بیمه به کار خود پایان می‌دهد

قاضی رسیدگی کننده پرونده اختلاس بیمه ایران گفت: طی هفته جاری بررسی این پرونده در دادگاه به پایان می‌رسد.

** اگر قرار باشد این نظام بسترساز حکومت امام زمان باشد، باید در تراز نظام بشری قرار گرفته و الگو باشد و تصویری زیبا از این نظام به بشریت عرضه شود. 




اعتقاد و باور پیشگیری از وقوع جرم یک رکن اساسی است


 قائم مقام معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: توسعه ناهنجاری‌ها نقش مهمی در افزایش جرائم دارد و پیشگیری از وقوع جرم تنها راه جلوگیری از افزایش پرونده‌های قضایی است.


** نیمی از جرایم را مواد مخدر تشکیل می‌دهد که در این راستا ستاد ویژه‌ای را در کشور تشکیل داده‌ایم و حوزه پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نقش کمکی ایفا خواهد کرد.
 





خشونت مهمترین عامل وقوع جرائم است/ لایحه پیشگیری از وقوع جرم در مراحل پایانی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: لایحه پیشگیری از وقوع جرم که در سال 86 به تصویب مجلس رسید، با ایراداتی روبرو و سپس به مجمع تشخیص فرستاده شد؛ این لایحه با اجازه مقام معظم رهبری در اواخر مهرماه و به درخواست مجمع صادر شد که دستور کار بعدی مجمع، لایحه پیشگیری از وقوع جرم است و طی دو سه هفته آینده بررسی خواهد شد.


** با گذشت 5 سال از حادثه سال 88 وقتی عده‌ای از غربی‌ها به ایران می‌آیند و مخفیانه ملاقاتی را انجام می‌دهند، نشان می‌دهد که آن فتنه در کجا ریشه داشته و آبشخور آن کجاست.






باید مشخص شود چه کسانی زمینه دیدار دو محکوم فتنه با هیات پارلمانی اروپایی را فراهم کردند

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: با گذشت 5 سال از حادثه سال 88 وقتی عده‌ای از غربی‌ها به ایران می‌آیند و مخفیانه ملاقاتی را انجام می‌دهند، نشان می‌دهد که آن فتنه در کجا ریشه داشته و آبشخور آن کجاست.


** پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران در دور جدید، صبح امروز سه شنبه(26آذرماه) به ریاست قاضی محمدی کشکولی آغاز شد.





متهمی که از دادگاه راهی بیمارستان شد/ متهمی که از راه اختلاس خرج همکاران نیازمندش را تامین می‌کرد/ ادامه دادگاه صبح چهارشنبه

 قاضی کشکولی ختم پنجمین جلسه دادگاه اختلاس بیمه ایران را اعلام و ادامه رسیدگی را به فردا چهارشنبه ساعت 9 صبح موکول کرد.


** رئيس ديوان عالي كشور با طرح بحث اخلاق؛ اخلاص را عالي ترين سنگر مصونيت بخش از كيد و مكر شيطان دانسته و همگان را به انجام كارها با نيت خالص در راه خدا دعوت كرد.




اتحاد و همدلی مجهزترين قدرت‌هاي جهاني را خلع سلاح خواهد كرد

 رئیس دیوان عالی کشور گفت: رهايي از سلطه زر و زور همراه بصيرت و بيداري اسلامي و همدلي و اطاعت و پيروي از رهبري آگاه و عالم به امور زمان، براي مسلمين استقلال و آزادي به همراه آورده و به همه مسلمانان جهان پيام مي‌دهد كه با هم بودن و متحد شدن مجهزترين قدرت‌هاي جهاني را خلع سلاح خواهد كرد.

** وجود نهادها و مراجع ملي مشابه مرجع ملي كنوانسيون حقوق كودك مي تواند با تجميع فعاليت‌ها و جلوگيري از اقدامات موازي و هم افزايي بين بخشهاي مختلف، منجر به افزايش ارزش افزوده ملي شود.






نگاه ویژه به حقوق كودك در منشور حقوق شهروندي

 وزير دادگستري گفت: دولت ادعايي در كامل بودن منشور حقوق شهروندي ندارد و انتشار پيش نويس آن نيز به منظور جلب مشاركت همگاني براي تنظيم و رفع ايرادات احتمالي آن انجام گرفته است.

** این دادگاه برای رسیدگی به اتهامات برخی متهمان باقی مانده از این فساد مالی از هفته و حتی دور روز گذشته تاکنون همچنان ادامه دارد.




ششمین جلسه دادگاه اختلاس بیمه ایران/ متهم "ی- د ": بنده نباید پاسخگوی تخلف دوستان باشم/ ختم جلسه امروز/ ادامه دادرسی سه‌شنبه آتی ساعت 9 صبح

 ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران در دور جدید، که صبح امروز چهارشنبه( 27 آذرماه) به ریاست قاضی "محمدی کشکولی" آغاز شده بود، ساعت 12 ظهر به پایان رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار