توافقنامه خدمات هوایی "کابل - ابوظبی" به نفع "افغانستان" نیست

دولت "افغانستان"، توافقنامه‌ی میان کابل و ابوظبی در زمینه خدمات هوایی را به نفع کشورشان نمی‌دانند.

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران،دولت افغانستان، توافقنامه‌ی میان کشورشان و امارات متحده عربی در زمینه خدمات هوایی را به نفع  خود نمی‌دانند.

این توافقنامه در سال ۲۰۰۶ توسط وزیر‌خارجه افغانستان و مقامات امارات متحده عربی به امضا رسیده بود، بر اساس این توافقنامه، شرکت‌های هوایی هر دو کشور، زمینه را فراهم می‌سازند تا در حریم یکدیگر بدون نشست، پرواز انجام داده و برای مقاصد غیر‌ترافیکی در خاک یکدیگر توقف کرده و مسافرین را انتقال دهند.

همچنین در این توافقنامه آمده است که هر دو کشور حق دارند که از خطوط هوایی،میدان‌ هوایی ودیگر سهولت‌های یکدیگر بدون تبعیض استفاده کنند.

به‌رغم امضای این توافق، "حامد ظاهر" رئیس مستقل هوانوردی و خدمات ملکی افغانستان ، این توافقنامه را به نفع افغانستان نمی‌داند.

وی بابیان اینکه این توافقنامه به نفع افغانستان نیست ، اظهار داشت: امارات متحدۀ عربی با توجه به  امکاناتى که دارد، می‌تواند از این توافقنامه فایدۀ بیشتری در افغانستان ببرد، اما افغانستان  این توانایی و امکانات را ندارد.

ظاهر تصریح کرد: اگر امارات متحدۀ عربی بر اساس این توافقنامه، در افغانستان  فعالیتش را آغاز کند، امکان دارد سازمان هوانوردی افغانستان  با مشکل مواجه شود، زیرا در حال حاضر شرکت‌های افغانستان نمی‌توانند با شرکت‌های امارات متحدۀ عربی رقابت کنند.

این درحالی است که،"زلمی زابلی" رئیس کمیسیون شکایات مجلس  و شماری از روسای شرکت‌های هوایی‌ داخلی نیز این توافقنامه را به ضرر افغانستان دانسته و خواهان بازنگری حکومت در این توافقنامه شدند.


انتهای پیام/

منبع: جمهور نیوز 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار