قم/

ابراز رضایت نماینده IDB از پیشرفت مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم

نماینده بانک توسعه اسلامی با سفر به ایران از پروژه‌های فاضلاب بهره‌مند از تسهیلات این بانک در قم بازدید کرد و از نزدیک در جریان میزان و نحوه اجرای پروژه‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آبان سال 88 تفاهم‌نامه‌ای بین بانک توسعه اسلامی و شرکت آب و فاضلاب استان قم منعقد و طی آن قرار شد تسهیلاتی به میزان 70‌ میلیون یورو برای اجرای شبکه‌های اصلی، فرعی و تاسیسات فاضلاب در اختیار آبفای قم قرار گیرد.

پس از این تفاهم‌نامه و فراهم شدن مقدمات، عملیات اجرایی پروژه در چند جبهه کاری آغاز شد و با سرعت خوبی به جلو حرکت کرد به گونه‌ای که هر بار نمایندگان بانک توسعه اسلامی برای بازدید دوره‌ای به ایران می‌آمدند پیشرفت پروژه را خوب و قابل قبول ارزیابی می‌کردند.

در راستای این بازدیدهای دوره‌ای، طاهر اکبر نماینده بانک توسعه اسلامی هم به قم سفر کرد و از پروژه‌های خطوط انتقال و اصلی و مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم بازدید کرد و میزان پیشرفت پروژه‌ها را رو به جلو دانست.

وی همچنین در نشستی با حضور عبدالحمید توکلی‌بینا رئیس هیئت مدیره آب و فاضلاب قم و مشاور و پیمانکار مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم اظهار داشت: با وجود چالش‌هایی که در ایران در خصوص مسائل اقتصادی وجود دارد از پیشرفت قابل قبول پروژه‌های آبفای قم به‌ویژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب مورد تاثیر قرار گرفتم.

وی خاطرنشان کرد: ما از نظرات و پیشنهاداتی که در راستای اتمام سریع‌تر پروژه باشد استقبال می‌کنیم تا هر چه زودتر به اهداف مشترک دست یابیم.

نماینده بانک توسعه اسلامی با بیان اینکه بخشی از مشکلات رخ داده خارج از توان ما و کارفرما است، یادآور شد: یکی از مشکلات تاخیر در پرداخت‌ها است که سعی می‌کنیم این مسئله را هر چه زودتر رفع کنیم.

وی از تلاش‌ها و کار عالی همه عوامل پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم تقدیر کرد و گفت: امیدواریم شاهد تکمیل این پروژه با تاخیر معقول باشیم.

عبدالحمید توکلی‌بینا نیز در این نشست روند اجرای پروژه‌های فاضلاب بهره‌مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی به‌ویژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم را با وجود مشکلات ارزی در کشور، مطلوب ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب قم به عنوان کارفرما در حد توان، تلاش‌های لازم را برای اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه داشته است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خواستار تعامل هرچه بیشتر بانک توسعه اسلامی برای تسریع در اجرای پروژه شد و اظهار داشت: امیدواریم با همفکری همه دست‌اندرکاران پروژه و مسئولان بانک توسعه اسلامی تمهیداتی اندیشیده شود تا روند پیشرفت مدول تصفیه‌خانه فاضلاب قم سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مهندس مدنی از شرکت مهندسین مشاورین ایراناب نیز گزارشی در خصوص پیشرفت این پروژه ارائه کرد و ادامه داد: واحدهای اصلی تصفیه‌خانه بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و آماده نصب تجهیزات هستند.

وی همچنین عنوان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته کل تصفیه‌خانه با تاخیر 31 درصدی مواجه بوده است که این تاخیر در بخش سازه‌ای و ساختمانی نیست بلکه در بخش خرید تجهیزات خارجی و مشکلات ناشی از نقل و انتقال ارز به خارج از کشور بوده است.

مدیر پروژه شرکت زلال ایران نیز در این نشست کار تیمی خوب را از جمله عوامل روند مثبت اجرای پروژه ذکر کرد و گفت: این تصفیه‌خانه یکی از بهترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ایران خواهد شد.

جعفری مدت اجرای پروژه را از آذرماه 90 تا آذرماه 93 اعلام کرد و گفت: با وجود کار خوب تمام دست‌اندرکاران پروژه از کارفرما تا مشاور و پیمانکار به نظر می‌رسد به دلیل مشکلات مالی پروژه با 9 ماه تاخیر به پایان برسد.

گفتنیاست، بانک توسعه اسلامی (IDB) یکی از موسسات بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است که با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو در سراسر جهان تاسیس شد و دفتر آن در جده عربستان قرار دارد./س

برچسب ها: قم ، ابراز ، رضایت ، تصفیه ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.