قم/ آیت‌الله خاتمی:

قدرت مردم در 9 دی، سفره کودتای مخملی را برچید

امام جمعه موقت تهران، حماسه باشکوه نهم دی را یکی از مقاطع حساس انقلاب و نظام دانست و گفت: هیچ قدرتی مانند قدرت مردم نمی‌توانست سفره توطئه کودتاگران مخملی را جمع کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی با گرامی‌داشت سالروز حماسه نهم دی ماه و آغاز دهه بصیرت و ولایت، اظهار داشت: نهم دی ماه سال 1388، یکی از مقاطع حساس و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ملت ایران، مقابله با دشمنان بیرونی را تجربه کرده، تصریح کرد: دوران هشت ساله دفاع مقدس، نظام اسلامی را در برابر توطئه ها و تهاجم دشمنان بیمه کرد.

قدرت مردم سفره کودتاگران مخملی را جمع کرد

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر این که حضور ارزشمند ملت ایران در نهم دی ماه سال 88، انقلاب اسلامی را در مقابله با دشمنان خارجی و داخلی بیمه کرد، یادآور شد: نهم دی، حماسه بصیرت و حضور به موقع مردم برای مقابله با فتنه بود و هیچ قدرتی مانند قدرت مردم نمی‌توانست سفره توطئه کودتاگران مخملی را جمع کند.

*واکنش غرب به حماسه 9 دی

امام جمعه موقت با اشاره به این که کسانی که در جریان مسائل آن زمان قرار دارند، مطلع هستند که تا نهم دی ماه سال 88، هیچ سخنی از تحریم های یک جانبه و چند جانبه آمریکایی ها و همپیمانانش نبود، ابراز داشت: دقیقا پس از حماسه مردمی 9 دی، تحریم های یک جانبه و چندجانبه و تا امروز تحریم های وحشیانه آمریکا کلید خورده است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: این مسئله نشان می دهد که آمریکا و همپیمانانش به جریان فتنه امید بسته بودند تا آن ها بتوانند به انقلاب اسلامی آسیب برسانند، اما حضور به هنگام مردم عزیز دشمنان را ناکام گذاشت.

*ملت عاشورایی ایران اسلامی اجازه فتنه گری را نخواهند داد

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که این روزها شاهدیم برخی افراد به دنبال این مسئله هستند که فتنه را از یادها ببرند و جنایت فتنه گران به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: انشاءالله مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی با شکوه تر از سال های گذشته برپا می شود تا فتنه گران بدانند که با حضور ملت عاشورایی در میدان دفاع از انقلاب و نظام، آن ها نمی توانند با حفظ هویت فتنه گری به راه شان ادامه دهند.

*راه بازگشت برای فتنه گران باز است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان این که راه بازگشت برای فتنه گران باز است، تصریح کرد: آن‌ها باید به نادرستی آن چه که انجام دادند، معترف باشند و این مسئله کمترین خواسته مردم از فتنه گران است./س

برچسب ها: قم ، قدرت ، نه ، دی ، کودتا ، مخملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.