اردوغان در پیام سال نو: دو توطئه ترکیه، در خارج طراحي و اجراي آن از جانب محافل مخالف ترکيه استارت زده شد

نخست وزير ترکيه در پيام سال نو ميلادي بار ديگر عمليات 17 دسامبر دادستاني و پليس استانبول و بازداشت شماري از بازرگانان نزديک به دولت وي و کارمندان بلندپايه دولتي را توطئه توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه آکشام چاپ ترکيه، رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه در پيام سال نو ميلادي تاکيد کرد ، اين عمليات توطئه اي با پوشش مبارزه با سوء استفاده مالي است. 

نخست وزير ترکيه ابراز اميدواري کرد ، ترکيه با حفظ ثبات و امنيت تا سال 2023 ميلادي يکي از ده اقتصاد بزرگ جهان شود. 

اردوغان گفت اقتصاد ترکيه در 11 سال اخير 3/6 برابر بزرگتر شد. در اوضاعي که اقتصاد هاي کشورهاي توسعه يافته با رکود مواجه شدند ، اقتصاد ترکيه در سه ماهه پاياني سال 2013 ميلادي نيز 4/4 درصد رشد کرد. 

نخست وزير ترکيه گفت :‌ هنگامي که 11 سال پيش ما اداره امور ترکيه را به دست گرفتيم ، درآمد ملي ترکيه 230 ميليارد دلار بود ، اين رقم اکنون به 822 ميليارد دلار افزايش يافته است.

اردوغان گفت : در آمد ملي ترکيه در 11 سال 3/6 برابر افزايش يافت ، من بر اين باورم که ما در 9 سال آينده مي توانيم اين درآمد را 2/5 برابرا افزايش دهيم و درآمد ملي ترکيه را به دو هزار ميليارد دلار در سال برسانيم. 

نخست وزير ترکيه گفت : سال 2013 ميلادي که تاثيرات شديد بحران مالي در همه جهان ادامه يافت ،‌ ترکيه به رکورد شکني پي در پي و مسير اصلاحات ادامه داد. 

اردوغان اعتراضات ماه هاي مه و ژوئن 2013 ميلادي و عمليات 17 دسامبر را دو توطئه توصيف کرد که هدف آن علاوه بر حزب عدالت و توسعه و دولت وي ،‌ لطمه زدن به ترکيه و آينده اين کشور بود. 

نخست وزير ترکيه گفت :‌ در اعتراضات موسوم به اعتراضات پارک گَزي استانبول و در عمليات 17 دسامبراز بازيگران و عوامل بيگانه و همدستان داخلي آنان استفاده شد. 

اردوغان گفت : اين توطئه ها در خارج طراحي و  اجراي آن نيز از خارج از ترکيه از جانب محافل مخالف ترکيه استارت زده شد. 

نخست وزير ترکيه تاکيد کرد، دوراني که در ترکيه دولت از راه هايي غير از برگزاري انتخابات تغيير کند ، سپري شده است. 

وي گفت : دولت ها در ترکيه فقط و فقط با اراده مردم به قدرت مي رسند و فقط مردم مي توانند دولت را برکنار کنند. 

اردوغان گفت : دستگاه قضايي نبايد در جهت منافع شبکه هايي که در درونش ايجاد شده اند و يا در جهت منافع قدرت هاي خارجي حرکت کند بلکه بايد در جهت منافع مردم و اين کشور به انجام وظيفه بپردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار