ساری /

تاکید برحمایت از واحدهای کنسانتره مازندران

جلسه هم اندیشی بین سازمان صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی مازندران بمنظور بررسی عمل آوری واریته مرکبات و ضرورت برنامه ریزی و بهبود کیفیت در جهت تامین مواد اولیه واحدهای کنسانتره مرکبات در سازمان صنعت،معدن و تجارت استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،معاون امور صنایع سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران در این نشست بر ضرورت برنامه ریزی در خصوص نحوه حمایت از واحدهای کنسانتره استان در قالب یک برنامه هدفمند تاکید گردید.

موسویانی افزود:باتوجه به اینکه بعضی از محصولات تازه خوری کیفیت پائینی دارند مقرر شد طوری برنامه ریزی گردد تا به عنوان ماده اولیه واحدهای کنسانتره مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد:موسسه تحقیقات جهاد کشاورزی در خصوص تولید محصولاتی که می توانند به عنوان ماده اولیه واحدهای کنسانتره باشند مقرر شد مطالعه و تحقیق لازم را بعمل آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه طرح های محوری سازمان جهاد ارتقاء مرکبات تازه خوری است گفت:مرکباتی که ارزش صادراتی و قابلیت کشت در استان را دارا باشند میتوانند گردش اقتصادی خوبی ایجاد کنند.

عظیمی با بیان اینکه عمده مرکبات تامین کننده مواد اولیه واحدهای کنسانتره در غرب استان وجود دارد گفت: عمدتاً مرکبات ریزی هستند که با کیوی 270 تومان توجیه اقتصادی ندارند .

وی تصریح کرد: در حال حاضر میزان تولید مرکبات 21 تن در هر هکتار می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: قرار است در برنامه 4 الی 5 ساله میزان تولید مرکبات در هر هکتار به 35 تن در هکتار برسد.

عظیمی با اشاره به اینکه عطر و طعم مرکبات مازندران نسبت به استانهای دیگر بالاتر است اظهار داشت: در حال حاضر طرح ارتقاء مرکبات مطرح می باشد./ش

انتهای پیام ///

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.