شهرکرد/

آیین بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی عراق و مرحوم پرورش در شهرکرد برگزار شد

آیین بزرگداشت شهیدان حادثه تروریستی دیاله عراق و مرحوم سید علی اکبر پرورش؛ وزیر اسبق آموزش و پرورش و یاور صدیق انقلاب، در مهدیه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

در عملیات تروریستی عصر جمعه 22 آذر در شهر بعقوبه استان دیاله عراق ( واقع در 75 کیلومتری شمال شرق بغداد )، 18 نفر به شهادت رسیدند که از این تعداد 9 نفر از کارگران فنی، تکنسین ها و مهندسان صنایع نفت و گاز استان چهارمحال و بختیاری بودند.
آیین بزرگداشت این شهیدان و همچنین مرحوم سید علی اکبر پرورش، از سوی نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد و استاندار چهارمحال و بختیاری در مهدیه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی دیاله عراق و مرحوم پرورش با تسلیت به خانواده بازماندگان، گفت:در فرهنگ دینی و اسلامی ما، برخی واژگان دارای قداست و بار معنوی بسیار بالایی است که شهید از آن واژه هاست.
حجت الاسلام دکتر امیرقلی جعفری با قرائت روایات و احادیث دینی، تلاش در راه کسب روزی حلال را همتراز با مجاهدت در راه خداوند متعال دانست و گفت: شهید از تمامی هستی و زندگی خود برای رسیدن به خداوند می گذرد و می سوزد تا به جامعه روشنایی و بصیرت دهد.
وی وهابیون و حاکمان غیر مسلمان آل سعود را عامل اصلی حوادث تروریستی اخیر خواند و ادامه داد: به یقین تمام حرکت هایی که باعث استقلال انقلاب ها شده است، برای آن انقلاب هزینه دارد و در جهان، انقلابی وجود ندارد که بخواهد روی پای خود بایستد و هزینه ای پرداخت نکند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران، معادلات دنیا را بر هم زد، افزود:مرحوم پرورش از استوانه های راستین انقلاب و یار و یاور رهبر معظم انقلاب بود که زندگی خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرد.
وی به حضور فعال مرحوم پرورش در برنامه های سیاسی و عبادی استان چهارمحال وبختیاری اشاره کرد و گفت: مرحوم پرورش از ابتدا یک معلم صدیق بود و تا هنگامی که وضعیت جسمانی خوبی داشت، کار معلمی خود را ادامه داد و برای همیشه ماندگار شد.
حجت الاسلام جعفری در پایان سخنان خود با باین اینکه مرگ، حق است و همه آفریده های خدا روزی با آن دست و پنجه نرم می کنند، اظهار داشت:باید برای برداشتن توشه برای آخرت خود در این دنیا تلاش کنیم.
گفتنی است؛ مردم استان چهارمحال و بختیاری در روز شهادت امام رضا (ع)، پیکر شهیدان رضا امانی اشکفتکی، کامران شبان چالشتری، مرتضی پالار هفشجانی و محمد حسین خلیلی لردگانی را تشییع کردند.
پیکر مطهر شهید محمد حسین خلیلی نیز با حضور انبوه مردم در شهر لردگان تشییع و به خاک سپرده شد.
پیکر شهیدان محمد نصیری، خسرو پاداش و یزدان کیوانی سه شهید دیگر حادثه تروریستی عراق نیز 27 آذر سال جاری در آیینی با شکوه در شهر هفشجان شهرستان شهرکرد تشییع شد.
پیکر شهیدان علی شیخی نژاد و محمدرضا کیوانی از شهدای حادثه تروریستی دیاله عراق هنوز شناسایی نشده است./س

برچسب ها: مراسم ، بزرگداشت ، شهداء
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.