آذربایجان شرقی/

137 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در باسمنج شناسایی شده است

در بین سالهای 85 تا 30 آذر سال 92 تعداد 137 مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 26 هکتار در شهر باسمنج شناسایی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، صحابعلی اسکندری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تعداد 55 فقره جزای نقدی و حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی باسمنج شهرستان تبریز صادر شده است.

وی با بیان اینکه این با اجرای این احکام حدود 65 هزار و 400 متر مربع از اراضی کشاورزی در شهرستان تبریز به حالت اولیه تبدیل خواهد شد، گفت: این عملیات توسط اکیپی از مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و با حضور و همراهی نیروی انتظامی و نماینده دادسرای این شهرستان صورت می‌گیرد.

اسکندری با بیان اینکه در سال‌های اخیر با هرگونه تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی همچنین تخریب منابع و اراضی ملی در بعضی از نقاط شهرستان تبریز به ویژه منطقه باسمنج برخورد شده است، افزود: در بین سال‌های 85 تا 30 آذرماه سال‌ 92 تعداد 137 مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 26 هکتار در شهر باسمنج  شناسایی شده است که خوشبختانه در حال حاضر با برخورد قانونی و احکام صادر شده در این زمینه امید آن است تا شاهد تخریب‌های غیرقانونی در این منطقه نباشیم.

وی با بیان اینکه در این مدت در منطقه باسمنج برای 139 مورد تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی طرح دعوی شده، تاکید کرد: از این تعداد برای 46 مورد پرونده به مساحت 21 هزار و 200 مترمربع رای اخذ عوارض و جزای نقدی صادر شده و برای 18 مورد نیز به مساحت 16 هزار و 200 مترمربع رای برائت و منع تعقیب صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز در ادامه با بیان اینکه در شهر باسمنج در مورد 58 مورد به مساحت 60 هزار و 700 مترمربع موافقت تبصره چهار ماده یک صادر شده است، افزود: در مورد 69 پرونده به مساحت 16 هزار مترمربع نیز مجوز تبصره یک ماده یک صادر شده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: تبریز ، کاربری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.