کرزای: دختری را که قصد حمله انتحاری داشت به خانواده اش بازگردانده شد/ اجبار کودکان توسط مخالفان مسلح به اجرای عملیات انتحاری خلاف ارزش های انسانی است

رئیس جمهوری افغانستان با تقبیح استفاده از دختر 10 ساله افغان برای حملات انتحاری،.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "حامد کرزای" روز سه شنبه در واکنش به دستگیری دختر بچه ده ساله افغان که با جلیقه انفجاری قصد حمله انتحاری ضد نیروهای افغان را داشت، گفت: استفاده از کودکان و اجبار آنان به حملات انتحاری خلاف ارزش های انسانی و دین اسلام است.
وزارت کشور افغانستان روز گذشته از دستگیری دختر ده ساله افغان به نام اسپوژمی در شهرستان خانشین استان هلمند خبر داد که جلیقه انفجاری به تن داشت و در انتظار کاروان نظامیان بود.
کرزای در ادامه گفت: کودکان آینده سازان افغانستان هستند و باید زمینه تعلیم و تربیت آنان فراهم شود نه اینکه برای حملات انتحاری مورد استفاده قرار گیرند.
 
رییس جمهور افغانستان اینگونه اقدامات را در تضاد با فرهنگ افغانستان دانست و از نیروهای طالبان خواست از اینگونه اقدامات دست بردارند.
 
بر اساس گزارشها، اسپوژمی پس از دستگیری به نیروهای امنیتی افغان گفت: بدست برادرش که یکی از فرماندهان طالبان است برای اجرای حمله انتحاری آماده شده بود.
حمید الله صدیقی معاون پلیس مرزی در استان هلمند افغانستان هم اعلام کرد این دختر ده ساله، قصد داشت در یک حمله انتحاری نیروهای پلیس مرزی افغانستان را هدف قرار دهد
 
پیش از این سخنگوی یونیسف در کابل اعلام کرد طی سال 2011 میلادی 316 تن از نوجوانان و کودکان توسط مخالفان مسلح برای انجام عملیات تخریبی جذب شده بودند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار