بازگشت غرور‌آفرين ناوشكن جماران از آبهاي بين المللي به كشور

ناوشكن جماران پس از انجام اولين مأموريت خود در آبهاي آزاد يكشنبه 27 آذر به ميهن باز خواهد گشت.

به گزارش خبرنگار دفاعي-امنيتي باشگاه خبرنگاران، ناوشكن جمهوري اسلامي ايران (جماران) در 17 مهرماه در قالب ناوگروه شانزدهم نيروي دريايي مأموريت خود را در آبهاي آزاد و بين‌المللي آغاز كرد. اين ناوگروه كه همراه با ناوشكن جماران عازم منطقه شمال اقيانوس هند شده بود در مسير گشت دريايي خود در خليج عدن و سواحل يمن با دزدان دريايي كه با 15 قايق تندرو يك شناور را در منطقه مورد حمله قرار داده بودند برخورد كرده و موفق شد آنها را از منطقه فراري دهد.
ناوشكن جماران در دومين درگيري خود با پديده شوم تروريسم دريايي، يك فروند نفتكش ايراني را در درياي سرخ از چنگ دزدان دريايي نجات داد.
اين نفتكش ايراني در شرق جزيره هنيش‌الكبري مورد تهاجم دو فروند قايق دزدان دريايي قرار گرفت كه با اجراي به موقع آتش توسط ناوشكن جماران و درگيري شديد، موجب متواري شدن دزدان دريايي شده و نفتكش ايراني را به سمت بندر مقصد و تا سواحل امن اسكورت كردند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران حضور ناوشكن بومي جماران را در آبهاي آزاد و بين‌المللي و مقابله با دزدان دريايي را نشان دهنده توانمندي بالاي ايران در ساخت ناوشكن دانست.

همچنين امير دريادار موسوي معاون عمليات اين نيرو نيز اعلام كرد كه ناوشكن جماران آماده انجام مأموريتهاي مهمتر و بزرگتر در آبهاي فرامنطقه‌اي است.
ناوشكن جمهوري اسلامي ايران (جماران) پس از 70 روز اولين مأموريت موفقيت‌آميز خود را در آبهاي بين‌المللي به پايان رسانده و در روز يكشنبه 27 آذرماه در سواحل جنوبي كشورمان پهلو خواهد گرفت.

گزارش از علي عباسي مزار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار