هاشمی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

جابجایی پایتخت از تهران هزینه‌بر بوده و امکانپذیر نیست

استاندار تهران با اشاره به اینکه وزارت کشور در حال آماده کردن طرح جامعی در رابطه با تقسیمات کشوری و از جمله تهران است، گفت: انتقال پایتخت از تهران بسیار هزینه‌بر است و کار دقیق کار‌شناسی و مکان یابی نیاز دارد، لذا با صرف بحث کردن جابجایی امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران سیدحسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه گردهمایی استانداران سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران، درباره نتایج این گردهمایی گفت: در اولین نشست استانداران در دولت یازدهم رئیس‌جمهور، وزرا و معاونین رئیس‌جمهور حضور یافتند و دکتر روحانی سیاست‌های کلی را مطرح کرد.  
 
وی در ادامه افزود: وزرا در بخش خودشان مسائل مهمی را در ارتباط با نقش استانداران و کمکی که می‌توانند در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم داشته باشند، مطرح کردند.  
 
هاشمی تصریح کرد: وزرا انتظار داشتند که استانداران با اختیاراتی که به عنوان نماینده عالی دولت در استان دارند، کمک کنند تا مسائل پیگیری شود.
 
وی گفت: طبیعتا در این جلسات با توجه به فرصت محدود، سوالاتی مطرح شد که وزرا و معاونین رئیس‌جمهور به آنها پاسخ دادند.  
 
استاندار تهران افزود: این اولین نشست کلی بود و امید است تا نشست‌های بعدی تخصصی‌تر باشد و محور‌ها نیز تخصصی و عملیاتی شود و وقت بیشتر و کار‌شناسی دقیق‌تر برای آن‌ها گذاشته شود.  
 
هاشمی اظهار داشت: این برای اولین جلسه استانداران در دولت تدبیر و امید بسیار مفید بود که وزرا، معاونین رئیس‌جمهور و دستگاه‌های اجرایی که با مسائل مورد مسئولیتشان مرتبط بودند، با این مطالب آشنایی بیشتری پیدا کنند.  
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره بحث جدایی ری از تهران که به عنوان بستر اختلاف بین شهرداری و استانداری تهران در دوره‌های قبل مطرح بوده، گفت: بحث جدایی ری که منتفی شد و وزارت کشور روی تقسیمات کشوری کار می‌کند.  
 
هاشمی افزود: وزارت کشور در حال آماده کردن طرح جامعی است تا در آن ببینند مصلحت برای مدیریت بهتر چیست.  
 
استاندار تهران اظهار داشت: آنچه که بهترین روش برای مدیریت کشور خواهد بود، طبیعتا با نظر کار‌شناسی وزارت کشور و استانداری‌ها تقدیم دولت می‌شود که امیدوارم مسیری باشد تا بتوانیم خدمت رسانی بهتری برای مردم از این طریق انجام دهیم.  
 
هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا این تقسیمات برای تهران نیز مدنظر است، گفت: طبیعتا در تهران نیز در این باره بحث کار‌شناسی می‌شود و امیدواریم وزارت کشور با بحث کار‌شناسی خود تعیین تکلیف کند که بحث‌هایی که در این رابطه چندین سال ادامه دارد، چه خواهد شد.  
 
استاندار تهران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران، درباره بودجه استان‌ها و استان تهران گفت: بودجه استان تهران متاسفانه در رده بندی کشور در حد وسط و رو به پایین است ولی در سال جاری ۵۲ درصد از کل بودجه کشور را منهای نفت، استان تهران تامین می‌کند.  
 
وی افزود: با توجه به کاهش بودجه در سال آینده این رقم 47.5 درصد می‌شود که بازهم استان تهران به تنهایی برابر با کل استانهای کشور تامین بودجه می‌کند.  
 
هاشمی تصریح کرد: ردیفی برای بودجه داریم که درآمدهایی که از قبال این قضیه است و به استان تهران می‌رسد، بسیار ناچیز است.  
 
وی افزود: 3.6 درصد تملک دارایی‌ها به استان تهران می‌رسد که امسال نسبت به سال گذشته بازهم ۰. ۲ درصد کمتر بوده است، بنابراین صحبت‌هایی که در بیرون نسبت به استان تهران می‌شود، از جمله طرح انتقال پایتخت از تهران قدری غیر کار‌شناسی است.  
 
استاندار تهران اظهار داشت: امیدوارم آنچه که از قبال کار‌شناسی‌ها و شاخص‌هایی که برای همه استان‌ها بودجه اختصاص می‌دهند برهمان اساس نیز برای استان تهران تامین کنند که حق این مردم است.  
 
هاشمی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه آیا درباره انتقال پایتخت نیز در جلسه استانداران بحثی شد، گفت: در جلسه استانداران این بحث مطرح نشد. 
 
استاندار تهران تصریح کرد: من اشاره کرده‌ام که این طرح بسیار هزینه بر است و کار دقیق کار‌شناسی و مکان یابی نیاز دارد، لذا با صرف بحث کردن، جابجایی امکانپذیر نیست.  
 
وی اظهار داشت: از زمانی که من خودم مسئول بوده‌ام، این بحث بوده و هست، البته بحث و کار مطالعاتی در این باره عیبی ندارد اما انتظارات مردم را نباید بالا ببریم.  
 
استاندار تهران خاطرنشان کرد: با ۵۰۰ هزار نفر جابجا کردن یقینا مشکل تهران حل نخواهد شد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: استاندار ، تهران ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۱۹:۲۵ ۱۸ دی ۱۳۹۲
کاملا موافقم .
چرا هزینه بیت المال را در این راه به هدر بدهید.فکری به حال آلودگی هوا و ترافیک تهران کنید تا همه چی آروم باشه.
Germany
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۸ دی ۱۳۹۲
همین هزینه ای که میخواین برا جابجایی پایتخت بدینو صرف استاندارد کردن بنزین بکنید تا آلودگی هم رفع بشه
آخرین اخبار