اینگونه به همسر سیگاریتان کمک کنید

اگر همسرتان برای ترک سیگار به خواسته شما توجه نمی کند بهتر است دنبال راه حلی برای صحبت کردن با او بگردید و با آرامش اینکار با انجام دهید.

احمد اصغری، روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر به دنبال راه حلی برای ترک سیگار همسرتان هستید و در این زمینه به خواسته شما جامعه عمل نمی پوشاند بهتر است این نکات را رعایت کنید.

وی افزود: ابتدا با او صحبت کرده و از او بخواهید زمانی را برای ترک سیگار را مشخص کند و تمام هدفش انجام این کار باشد و اگر در آن زمان خاص وسوسه شد، این اطمینان را داشته باشد که شما به او کمک خواهید کرد.

این روانشناس با بیان اینکه نقش امید همسرمان می تواند تکمیل کننده باشد اظهار کرد: به او بفهمانید که دوست دارید او به مدت طولانی در کنارتان زندگی کند و نمی خواهید بخاطر عوارض سیگار او را از دست بدهید.

اصغری با اشاره به اینکه مهم نیست که چقدر و چه مدت سیگار کشیده اید اشاره کرد و گفت: شما در این راه می توانید،مقدار سیگارهایی را که همسرتان در طول روز می کشد حساب کرده، بنابراین اگر توانست این تعداد را کاهش دهد حتما به او یادآوری کنید و این امید را بدهید که شما می توانید و تا الان اینکار را کرده اید.

انتهای پیام/

برچسب ها: همسر ، آرامش ، سیگار ، ترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۱:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۳
سلام فردی که از مصرف سیگار رنج میبرد ابتدا با اراده ای قوی تکلیفش را با خود مشخص کند ونسبت به تهیه عکس سی تی اسکن ریه وسونو گرافی کبد اقدام نماید. سپس تمام وسایل مربوط به سیگار را دور بریزد مثل فندک زیر سیگاری یا ابزار تزیینی که در این رابطه تهیه شده
در مرحله بعد دندان های خود را جرم گیری کند و از دیدن آنها لذت ببرد.
هنگام دیدن فردی که در حال کشیدن سیگار است سریع از او فاصله بگیرد
هرگز زمان ترک ، را شمارش نکنید و کاملا فراموش کنید که قبلا دخانیات مصرف داشتید.
در جمع دوستان و فامیل با افتخار از مضرات آن صحبت کنید.
و مثل من از زندگی جدید لذت ببرید.
آخرین اخبار