در سی و‌هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح شد؛

ضرورت پیدا کردن راه‌کارهای اجرایی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری/با ادامه شهر‌فروشی تعادل اقتصادی در مسکن به هم می‌خورد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارقام چند میلیونی متر مربع تراکم که هر سال از ذخیره ملی شهرها فروخته می‌شود عملا تعادل اقتصادی را در مسکن به هم می‌زند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سی ‌و‌هشتمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با حضور 30 عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز و با قرائت قرآن توسط حجت‌الاسلام و‌المسلمین ناصحی آغاز شد.
 
براساس این گزارش، در ابتدای جلسه امروز و در نطق پیش از دستور محمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه‌های پنج ساله توسعه ایران اظهار داشت: برنامه‌ریزی امر توسعه هر مقدار هوشمندانه‌تر و دقیق‌تر انجام شود آثار ماندگاری را در زندگی مردم به صورت مثبت برجای می‌گذارد و عوارض منفی بیشتری را از سرفصل زندگی جامعه حذف می‌کند و برنامه‌ریزی دولت‌ها مردم را نیز در صف اقتصاد خود به برنامه‌ریزی عادت می‌دهد و در جریان تدوین برنامه‌ها معمولا اگر برنامه‌ای ارائه شده توسط جریان رفت و برگشت پشتیبانی شود جامع‌تر خواهد بود.
 
وی ادامه داد: بنده بر این باورم که برنامه ریزی در مدیریت شهری از حساسیت و دقت بالاتری نسبت به برنامه ریزی در دولت برخوردار است اما ضرورت برنامه ریزی هیچگاه از دستور کار مدیریت شهری حذف نشده و با جدیت این مطالبه اساسی دنبال می‌شود و ما امروز اگر در مقام نقد دلسوزانه در جایگاه شورای شهر ایستاده‌ایم به این خاطر است که به این امر مهم اهتمام کافی به خرج داده شود و به صورت اقتضایی  و موردی میزان سرنوشت شهر بزرگی همچون تهران را تابع سلیقه‌های فردی خویش نکنند.
 
وی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه شهرداری تهران با ارائه برنامه پنج ساله اول هرچند با برنامه عملکردی خود فاصله دارد اما نشان داد ذهنیت درستی از اهمیت نظام برنامه ریزی در مدیریت شهری دارد.
 
حقانی تصریح کرد: شهرداری‌ها به ویژه کلان‌شهری همچون تهران نیازمند نظام درآمدی پایداری است تا به اتکا به آن بتوان اقدامات موثر و اثربخشی را سامان داد و نفس پایداری در امر درآمد‌زایی اجازه خواهد داد تا برای سال‌های آتی نظام تدبیر و برنامه ریزی شهری از جامعیت بیشتری برخوردار شود و با پیش بینی لازم در امر درآمد‌زایی مردم و شهروندان را امیدوار کند.
 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به دو مشکل اساسی در شهرداری‌ها در این زمینه اظهار داشت: شهرداری‌ها در این خصوص و از این منظر با دو مشکل اساسی روبرو هستند که از این جمله اقدام درآمد پایدار و ضعف در برنامه ریزی و پیش بینی واقعی در ابعاد هزینه‌ها است.
 
وی افزود: شهرداری در ارتباط با درآمد پایدار سهم درستی دارد اما مدیران شهرداری به دلیل اینکه تولید درآمد پایدار را کاری سخت و سنگین می‌دانند براین باورند که زحمت بسیاری را تحمل کنند تا این سرفصل معضل را برای همیشه حل کند اما کاری نمی‌کنند.

 
حقانی ادامه داد: ارقام وحشتناک چند میلیونی متر مربع تراکم که هر سال از ذخیره ملی شهرها و زندگی مردم فروخته می‌شود قطعا سرمایه‌ها و درآمدهای هنگفتی را به جیب سرمایه‌داران سرازیر می‌کند و عملا تعادل اقتصادی را در مسکن نیز به هم می‌زند.
 
وی در ادامه اذعان داشت: از مسائل دیگری که شورای شهر با آن مواجه هستند این است که به دلیل درآمدهای بی‌زحمت فروش تراکم برای شهرداری ها و پرزحمت برای شهروندان پروژه‌های غیر ضروری و بی‌اولویت به راحتی کلید زده می‌شود و عملا با دست کردن به جیب مردم شهر را دچار بحران و آسیب می‌کنند علاوه بر آن مدیران شهر به دلیل بی توجهی به نظام برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه‌‌ها و عدم حساسیت روی اندازه‌ هزینه‌ها به راحتی متوسل به ارائه متمم روی بودجه می‌شوند.
 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای شورای شهر و شهردار قالیباف با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان دیدار روشن‌فکرانه دیروز خود هم با اعتبار جایگاه رفیع دفاع از زندگی در سلامت شهروندان  و حفظ ذخایر طبیعی شهر و هم به دلیل حضور فعال تاریخی شهر در جریان سه دهه مدیریت اجرایی سرفراز کشور نظریات ارزشمندی را ارائه کردند و لازم است به منظور تحقق منویات و فرماین مقام معظم رهبری که وظیفه ملی دینی اعتقادی و سرشار از مسئولیت برای وجدان‌های بیدار است به ترویج و تبلیغ بسنده نکنیم و گفته‌های ایشان که عالمانه‌ترین و نیرومندترین حمایت‌ها در روند انجام رسالت مدیریت شهری خویش بهره ببریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، شهر ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار