قم/ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

قم رتبه نخست در زمینه انتشار کتب دینی را دارد

معاون فرهنگی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نشر گسترده کتاب‌های حوزه معارف دینی قم را حائز رتبه نخست کرده است، بنابراین برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استان قم در مجتمع ناشران که فضایی جذاب و مناسب دارد سبب جذابیت بیشتر نمایشگاه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قم می‌تواند در مسیر برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز وارد عرصه شو، اظهار کرد: سابقه قم در حوزه نشر بسیار درخشان است ولی باید زیرساخت‌های مربوط به مکان برگزاری و نیز زمینه‌های گسترده‌تر رسانه‌ای نیز فراهم شود تا بتوان نمایشگاه‌های بین‌المللی را در قم برگزار کرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید به اینکه قم دومین مرکز چاپ و نشر در کشور است، افزود: نشر گسترده کتاب‌های حوزه معارف دینی قم را حائز رتبه نخست کرده است، بنابراین برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استان قم در مجتمع ناشران که فضایی جذاب و مناسب دارد سبب جذابیت بیشتر نمایشگاه شده است.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه در بین کودکانان و نوجوانان، تصریح کرد: هر چقدر در حوزه نشر ذائقه کودکان و نوجوانان را به سمت مطالعه کتاب‌های مفید نزدیک‌تر کنیم کار بزرگی است که می‌تواند نسلی اهل مطالعه را به وجود آورد، که در این راه برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در نهمین نمایشگاه کتاب استان قم می‌تواند در کودک و نوجوان ایجاد انگیزه و علاقه کند.

صالحی با تاکید به اینکه آسیب در حوزه نشر کودکان، آسیب به فرهنگ آینده جامعه است، خاطرنشان کرد: برای این کار باید مجموعه‌های مختلفی مانند ناشران، مولفان و همچنین رسانه‌ها در این زمینه پیشگام باشند و در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در میان آینده‌سازان کشور حرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.