خوزستان

توقف طرح انتقال آب کارون مهمترین مصوبه سفر هیات دولت یازدهم به خوزستان است

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت:با توجه به گزارشات دقیقی که از سوی مسوولان استانی خصوصاً استاندار خوزستان ارایه شد مصوبات خوبی به تصویب رسید که بی شک اجرایی شدن این مصوبات چشم انداز خوبی برای آبادانی استان خوزستان خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛احمد سیاحی خاطرنشان کرد که آماده سازی و بهره برداری از 550 هزار هکتار از زمین های مستعد کشاورزی استان در قالب طرح مقام معظم رهبری به مدت سه سال و با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی از جمله مصوبات مهم سفر هیات دولت به استان خوزستان است که اجرای این طرح می تواند تحولی بزرگ در صنعت کشاورزی استان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در ایجاد اشتغال تاثیر گذار خواهد بود بیان داشت: این طرح جزء مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان بود که به دلایل مختلف مراحل اجرایی آن با تاخیر بسیاری انجام شد.

سیاحی افزود: همچنین یکی از طرح هایی که نگرانی های بسیاری را برای مردم استان خوزستان به وجود آورد، طرح انتقال آب ˈبهشت آبادˈاز سرشاخه های کارون است که در جلساتی که با حضور دکتر روحانی در استان خوزستان برگزارشد با شفافیت اعلام کردند برداشت آب به غیر از مصرف آشامیدنی ممنوع است که این تصمیم رییس جمهوری جای تشکر دارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: طرح انتقال آب غدیر نیز از دیگر طرح هایی است که با حضور رییس جمهوری مورد بررسی قرار گرفت که در این طرح آب رودخانه کرخه به میزان سه متر مکعب در ثانیه در قالب مرحله دوم از فاز اول به شهر اهواز منتقل می شود.
وی پاک سازی و لایروبی رودخانه اروند با همکاری دولت عراق که از دیگر مصوبات سفر هیات دولت به استان خوزستان است را بسیار با اهمیت دانست و در مورد وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز گفت: این تصفیه خانه به صورت کاملاً مدرن ساخته شده اما در رابطه با خرید برخی تجهیزات از خارج از کشور کمبود اعتبار وجود داشت که در سفر هیات دولت به استان خوزستان مصوب شد از محل درآمدهای عمومی 42 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام به این طرح اختصاص داده شود.

سیاحی اظهار داشت: در صورت اجرایی شدن طرح تصفیه خانه شرق اهواز از ورود فاضلاب خام به رودخانه کارون از طریق نهر ماله که انتهای این نهر به تالاب شادگان متصل می شود جلوگیری خواهدشد.

وی همچنین افزود: دکتر روحانی این قول را داده اند که این طرح در جلسه هیات دولت در تهران بررسی شود و در صورت تصویب این طرح به مجلس ارسال می شود. /ش

برچسب ها: توقف ، انتقال ، کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.