سرپرست گروه موسیقی "گردانیه":

پیشکسوتان و جوانان در جشنواره موسیقی فجر به هم نزدیک می‌شوند

سرپرست گروه "گردانيه" معتقد است دل پیشکسوتان و جوانان در جشنواره موسیقی فجر به هم نزدیک میشود و تلاش مسئولان موسیقی برای بهتر شدن اوضاع موسیقی قابل ستایش است.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره موسيقي فجر، گروه گردانیه برای حضور در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در تیرماه 1392 تشکیل شده است و هدف آن ارائه آثار تازه است. 

"امیر ذاکر"، سرپرست گروه گردانیه و برگزيده جشنواره جوان، درباره جشنواره موسيقي فجر گفت: جوانگرایی مهمترین نکته و خاصیت جشنواره است و این روند درصورت برنامهریزی منسجمتر برای فعالیتهای بعد از جشنواره، میتواند موسیقی ایرانی را از بن بست موجود در بیاورد.

وی افزود: خوشبختانه استعدادهای خوبی در میان موسیقیدانان جوان ديده مي‌شود اما حس رخوت و بیحوصلگی در آنها منجر به عدم فعالیت جدی میشود که این روند نه به نفع سلامتی این قشر است و نه آینده موسیقی!

امیر ذاکر با تاکيد به اینکه موسیقی ایرانی در حال حاضر در بن بست قرار دارد، خاطرنشان کرد: آنچه میتواند حال و هوای موسیقی کلاسیک ایرانی را به جا آورد خلق ملودی و آهنگهای بدیع است. متاسفانه اغلب جوانان یا دوست دارند مانند فلان آهنگساز مطرح موسیقی بسازند یا اگر هم کاری میسازند کپی برداری از آثار قدیمی است که بهترین آن را اساتید ما در گذشته ساخته‌اند.

سرپرست گروه موسیقی گردانیه با اشاره به اینکه قبلا در جشنواره موسیقی جوان شرکت کرده بود، افزود: شاید اگر از گروه‌ها حمایت معنوی شود، آنها روحیه خود را دوباره به دست آورند و دیگر بی‌حوصلگی را بهانه نکنند. همچنین بسیاری از استعداد خوب موسیقی به دلیل معیشت در سازمان ها و شرکت ها حرفه دیگری در پيش گرفته‌اند.

این نوازنده کمانچه تلاش مسئولان موسیقی برای بهتر شدن اوضاع موسیقی را قابل ستایش ارزیابی کرد و اظهار داشت: گویی دل پیشکسوتان و جوانان در جشنواره موسیقی فجر به هم نزدیک میشود. اگر در طول سال به بهانه‌های مختلف می‌توانستیم جشنواره‌های متعددی داشته باشیم دیگر توقعات غیرمتعارف از جشنواره موسیقی فجر به وجود نمی‌آمد؛ بنابراين بهتر است  فکري به حال ادامه جشنواره هایی که فقط یکی – دو دوره برگزار شده‌اند، کرد.

سرپرست گروه گردانیه در ادامه درباره اجرای موسیقی در جشنواره فجر گفت: در این کنسرت قطعاتی در دستگاه نوا اجرا می‌کنیم و یک مدگری در دستگاه شور داریم اما بیشتر قطعات در دستگاه نوا است. همچنین این کنسرت شامل یک بخش است و 45 دقیقه به اجرای برنامه می‌پردازیم که امیدواریم این اجرا مورد قبول مخاطبان و داوران جشنواره قرار گیرد.

ذاکر تاکید کرد: در این کنسرت هفت قطعه توسط اعضای گروه اجرا می‌شود که شامل پیش درآمد، چهارمضراب گروهی نوا، تصنیف می‌سوزم و می‌سازم، ترک جانان، تصنیف بی‌نشان عشق و.... است. همچنین در این کنسرت تمامی قطعات توسط خودم آهنگسازی و تنظیم شده است.

امیر ذاکر در ادامه افزود: در این کنسرت صادق ربانی (تار)، مریم فولادی (تار)، مهران خانزاده (عود)، فاطمه سید محمد (تنبک)، جواد رستمی (نی)، محمود باقری (خواننده)، هادی پدرام (سنتور) و.... از اعضا و نوازندگان گروه هستند، همچنین من به عنوان نوازنده کمانچه و سرپرست با این گروه همکاری می‌کنم.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.  

علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار