رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

چشم انتظاری "دانشگاه علوم پزشکی تهران" از حمایت دولت

رئیس "دانشگاه علوم پزشکی تهران" گفت: دولت باید از "حوزه سلامت" حمایت بیشتری کند تا تحول جدی در این حوزه به وجود آید.

 به گزارش گروه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع خبرنگاران گفت: تعداد مراجعات بیماران در سال به بیمارستان فارابی بیش از 500 هزار نفر است و با اضافه شدن این بخش جدید، کمک زیادی به ارائه خدمات بهتر به بیماران می کند.

وی گفت: پیشنهاد شده تحول جدی در نوع حمایت دولت از سلامت اتفاق بیافتد و اگر این تحول ایجاد شود کیفیت ارائه خدمات سلامت بهتر می شود.

وی در مورد اختصاص بخشی از یارانه ها به سلامت گفت:  نحوه اختصاص این یارانه به طرحی که تصویب می شود تصمیماتی که  وزارت بهداشت می گیرد دارد.

وی گفت: واقعیت این است که با شرایط فعلی هزینه و تعرفه بیمارستان ها خدمت مناسب ارائه نمی شود، برای ارائه خدمت بهتر باید این تناسب برقرار شود.

وی افزود: هر چه قدر در هزینه های دولت این موضوع مورد توجه قرار بگیرد، سهم مردم در پرداخت هزینه ها کمتر می شود، بنای دولت این است که این مقدار را به چیزی که در قانون مصوب شده یعنی همان 30درصد برساند، اما در حال حاضر مردم بین  60 تا 70 درصد هزینه پرداخت می  کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بخش زیادی از هزینه ها صرف تجهیزات و دارو می شود که مستقلا هزینه زیادی دارند امیدواریم بیمه ها در برطرف شدن این تناقض کمک کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، سلامت ، پزشکی ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار